۱۸ دی ۱۳۹۵ ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۳۹۶۵
Salimi---new

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با تاکید بر اینکه رشته روانشناسی بالینی باید در دانشگاه‌های وزارت علوم و به شیوه گذشته تدریس شود، گفت: این رشته مبنای شناختی و علوم انسانی دارد و نمی‌توان آن را با فضاهای پزشکی درآمیخت.


به گزارش عطنا، دکتر حسین سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب تاکید کرد: به شدت با انتقال رشته‌های روانشناسی به خصوص روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت مخالف هستیم چرا که فکر می‌کنیم مبنای این رشته در علوم انسانی ریشه دارد و نیازمند فضاهای شناختی است که این فضاها در دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم فراهم است.


وی در ادامه تصریح کرد: انتقال رشته‌ روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت به این معنا است که درمان‌های روانشناختی افراد بیمار به نوعی دارومحور و مبتنی بر شناخت فیزیولوژی است. در حالی که ما معتقد هستیم این نوع تفکر می‌کند بر اساس درمان‌های شناخت‌محور و مبتنی بر فرآیندهای شناختی صورت بگیرد.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در پایان با تاکید بر اینکه رشته روانشناسی بالینی باید به شیوه گذشته در دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم تدریس شود، گفت: ما دانشگاهیان معتقد هستیم شیوه، روش و بنیاد معرفت‌شناختی روانشناسان کاملا با حوزه‌های پزشکی و درمانی متفاوت است و باید متفاوت نیز باقی بماند و این امکان در صورتی فراهم است که در دانشگاه‌ها و بر اساس برنامه‌های متفاوت تدریس شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار