۱۱ دی ۱۳۹۵ ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۲۸۲۱
kavyan

پدرام کاویان، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برنامه‌ریزی توسعه منطقه‌ای دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در صفحه اینستاگرام خود با بررسی آفت‌های جامعه حزب‌الهی، جامعه سیاست‌زده را مساوی جامعه غیرانقلابی دانسته است.


به گزارش عطنا، کاویان در اینستاگرام خود نوشته است:


جامعه حزب الهی چند وقتی است به جای پافشاری روی حل مسائل اساسی کشور، با جناح رقیب خود درگیر است، مثلا به جای پافشاری به حل مسئله کارتن‌خواب‌ها، زنان خیابانی و اخیرا گورخواب‌ها، با اصغر فرهادی درگیر می شود که «تو یکی خفه، تو که فلان هستی و فلان نیستی و...»


این نگاه به امور کشور، از فتنه هشتاد و هشت تقویت شد. من دلیل آن را ورود تحلیل‌ها و تحلیل‌گران امنیتی به سامان فکری جامعه حزب‌الهی می‌دانم. حزب‌الهی بر خود لازم می‌بیند تا قبل از حرف زدن در مورد یک مسئله، نظر جناح رقیب خود را بداند و طوری جهت‌گیری کند که در آن حین با جناح رقیب هم نظر نشود! اسم این را هم می‌گذارد «بصیرت» و «حفظ خطوط قرمز!»


هرچند جناح رقیب جامعه حزب‌الهی به هیچ وجه من الوجوه الممکن مورد تایید من نیست، اما این نگاه امنیت‌محور در جامعه حزب‌الهی باعث فاصله او از واقعیت‌های موجود جامعه و از آن بدتر، ایجاد شکاف ایدئولوژیک با اکثریت مردم شده است.


جامعه حزب‌الهی دارد به آفت درد مردم را نفهمیدن دچار و از معادلات آنان کنار گذاشته می‌شود. فتنه هشتادوهشت چطور مهار شد؟ با غیرامنیتی‌ترین رفتار ممکن از سوی جامعه حزب‌الهی، حضور جامعه حزب‌الهی در کنار مردم در هشتم و نهم دی، دفاع مردمی از آرمان حسینی!


اما پس از مهار فتنه، تحلیلگران ساکت امنیتی به محافل حزب‌الهی آمدند و با بلغور کج و معوج سخنان حضرت آقا شروع به ترسیمات امنیت-محور نقشه فتنه کردند، این سخنان جذاب، جامعه حزب‌الهی را ربود، تا اینکه الآن، این جامعه به جای مطالبه حقوق گورخواب‌ها، به اصغر فرهادی حمله می‌کند، چون او را عنصر نامطلوب ضدامنیتی می‌بیند که قصد ماهی‌گیری از آب گل‌آلود دارد!


حال به جای داد فقر را سر دادن، از پشتیبانی بنیاد راکفلر از اسکار اصغر فرهادی می‌گوید. اما کارتن‌خوابی که در سوز سرمای مرگ دارد جان می‌کند، در تحلیل‌های امنیتی این قشر مومن جایی ندارد! داد فقر را سر دادن و از مستضعف دفاع کردن، که گفتمان انقلاب اسلامی است (چیزی که حضرت آقا به خاطر آن در انظار می‌گوید من از دیدن جوان بیکار احساس شرمندگی می‌کنم)، به حاشیه می‌رود، و جامعه سیاست زده، می‌شود جامعه غیر انقلابی!

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار