۰۸ دی ۱۳۹۵ ۱۸:۴۸
کد خبر: ۶۲۵۳۱
neshast-khabari-korsi-azadandishi-salimi-29

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه و رئیس هیئت کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی  اظهار کرد: در دانشگاه علامه طباطبائی عضو هیئت علمی‌ای را سراغ ندارم که بگوید ما نمی‌توانیم کرسی نظریه‌پردازی برگزار کنیم و یا اینکه زمینه برگزاری کرسی وجود ندارد.


حجت‌الاسلام عبدالحسین‌ خسروپناه در گفت‌و‌گو با خبرنگار عطنا، افزود: در زمینه کرسی‌های نظریه‌پردازی در دو حوزه تروجی و تخصصی فعالیت‌های خوبی در دانشگاه علامه طباطبائی صورت گرفته است.


وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر هم دانشجویان و هم تشکل‌های دانشجویی کرسی‌های خوبی در زمینه آزاداندیشی در دانشگاه‌ها برگزار کردند، اظهار کرد: ولی انتظار می‌رود با رعایت اخلاق و منطق در این کرسی‌ها زمینه برای توسعه و گسترش آنها فراهم شود.


خسروپناه با اشاره به «قدم‌های خوبی که طی سال‌های اخیر در زمینه کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها برداشته شده است،» گفت: مثلا  در همین 16 آذرماه امسال نشست‌های خوبی توسط تشکل‌های مختلف دانشجویی برگزار شد که اگر بدور از بی‌اخلاقی ادامه پیدا کند، این کرسی‌ها دچار آسیب نمی‌شوند.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به «عملکرد دانشگاه علامه طباطبائی در زمینه کرسی‌های نظریه‌پردازی،» خاطرنشان کرد: دانشگاه علامه جز دانشگاه‌های نسبتا موفق در زمینه کرسی‌های نظریه‌پردازی بوده است که در این سال‌ها با دغدغه همدلانه مسئولان آن توانستند، کرسی‌های متعدد علمی برگزار کنند.


وی با بیان اینکه در حوزه کرسی‌های نظریه‌پردازی تمام زمینه‌ها فراهم شده و دیگر بهانه‌ای در این‌باره وجود ندارد، گفت: ولی اینکه انتظار داشته باشیم دانشگاه علامه طباطبائی بتواند همهه مشکلات علوم انسانی کشور را حل کند، اینطور نیست و هنوز خیلی فاصله داریم.


neshast-khabari-korsi-azadandishi-salimi-32


رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه یادآور شد: چون متأسفانه بیشتر محققان در حوزه علوم انسانی بیشتر به حوزه ترجمه می پردازند یا به دنبال مقالاتی هستند که ارتقا و ترفیع آنها حل شود، هنوز در زمینه علوم انسانی با کمبود مواجه هستیم. ضمن‌آنکه در این زمینه باید  تلاش مضاعفی صورت گرفته و کارها به صورت گروهی و یا پروژه‌ای انجام شود و آنگاه دانشگاه علامه‌ای خواهیم داشت که بر اساس نیازهای جامعه فعالیت می‌کند.


خسروپناه مهمترین دلیل موفقیت دانشگاه علامه طباطبائی در کرسی‌های نظریه‌پردازی در طول چند سال اخیر را خواست ریاست این دانشگاه دانست.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار