۰۱ آذر ۱۳۹۵ ۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۶۷۱۱
hamayesh-miras-andelos-06

برنامه همایش دور دوم «میراث اندلس» روزهای ١٦ و ١٧ نوامبر (26 و 27 آبان)، با شرکت ٣٣ نفر از اندیشمندان ایرانی و خارجی در مرکز سه فرهنگ شهر جنوبی سوییای اسپانیا در هشت پنل تخصصی برگزار شد.


به گزارش عطنا، دکتر «نجمه شبیری» رئیس دپارتمان زبان اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبائی جمعه، در صحبت با خبرنگار ایرنا در مادرید گفت: متولی این برنامه دانشگاه علامه طباطبائی بود و امسال با مشارکت دانشگاه سوییا و مرکز سه فرهنگ در مکان مجمع سه فرهنگ برگزار شد.


وی افزود، دبیران مشترک این دوره دکتر «امیلیو فرین» از دانشگاه سوییا و خود او بودند و مراسم اختتامیه با سخنرانی دکتر «حبیب هنری» معاون پژوهشی دانشگاه علامه به پایان رسید.


شبیری گفت: قرار دور سوم همایش در همین تاریخ و سال آتی در شیراز برگزار خواهد شد.


این استاد زبان اسپانیایی ادامه داد: این کنفرانس بین‌المللی، دومین بخش کنفرانسی بود که در در روزهای 17 و 18 نوامبر سال گذشته در ایران و در محل دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد .


وی توضیح داد: هدف از این نشست جدید، ادامه تعمیق بیشتر در روش پژوهش بین فرهنگی و بین رشته‌ای تحقیقات در هر رشته طراحی شده برای تحقیق اینکه چگونه و کجا دیدار بین فرهنگ ایبریایی و ایرانی صورت گرفت و نفوذ متقابلی که این دو فرهنگ بر روی همدیگر در طول قرنها داشتند است زیرا هر دو فرهنگ، وارثان برخی از قدیمی ترین میراث‌های بشریت هستند .


شبیری از سوی دیگر ضمن موثر قلمداد کردن این همایش، خبر داد که مجموعه مقالات سه زبانه (فارسی، اسپانیایی و انگلیسی) توسط دو دانشگاه و مرکز سه فرهنگ به چاپ خواهند رسید.


گزارش تصویری این همایش را در زیر می‌بینیم:


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار