۲۳ آبان ۱۳۹۵ ۰۲:۰۳
کد خبر: ۵۵۷۵۳
akasan-espaniayi-5

نشست «نگاه‌های هم راستا» با حضور عکاسان برتر اسپانیا شنبه 22 آبان‌ماه 95در تالار مطهری دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه برگزار شد.


به گزارش عطنا در این نشست، 6 نفر از عکاسان معروف اسپانیا به همراه «خوان آراگون» معاون سفیر اسپانیا، رئیس بخش فرهنگی این کشور و همچنین دکتر مجیدرضا مومنی و دکتر رفعت‌پور از امور بین‌الملل دانشگاه علامه حضور داشتند.


در ابتدای این نشست، دکتر نجمه شبیری، مدیر گروه زبان اسپانیایی دانشگاه علامه، با اشاره به اینکه تبادلات فرهنگی ایران و اسپانیا از دیرباز در زمینه‌های مختلفی همچون هنر، ادبیات، مذهب و موسیقی وجود داشته است، اظهار داشت: هنر، پدیده‌ای بسیار مناسب برای بازتاب هر فرهنگ است و این نمایشگاه می‌تواند زمینه‌های همگرایی بیشتری بین هنرمندان ایران و اسپانیا ایجاد کند.


شبیری در ادامه به معرفی عکاسان و زوج‌های هنری‌شان شامل: «سوله‌داد کوردوبا و شادی قدیریان»، «کریستینا گارسیا رودرو و هنگامه گلستان»، «آمپارو گاریدو و رعنا جوادی»، «ایزابل مونیوز و گوهر دشتی»، «مایته ویتا و غزاله هدایت»، «مارایا زارازوا و نیوشا توکلیان» پرداخت.


او افزود: این مجموعه توسط سارا فرناندز دمویا و سانتیاگو اولمو بر مبنای قرابت‌هایی شگفت‌انگیز که بین آثار هنرمندان دو کشور وجود دارد گرد هم آمده است.


گفتنی است این نشست که در آن استادان و دانشجویان زبان اسپانیایی و علاقه‌مندان به هنر عکاسی و... نیز حضور داشتند، با پرسش و پاسخ حضار و مهمانان، خاتمه یافت.


لازم به ذکر است نمایشگاه «نگاه‌های هم‌راستا؛ ایران و اسپانیا: عکاس‌ها در آینه» از ۲۱ آبان‌ماه در گالری راه ابریشم گشایش یافته و به مدت سه هفته پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.


این نمایشگاه با همکاری انجمن فرهنگی مدیترانه غربی، آژانس اسپانیایی توسعه بین‌الملل، بنیاد اسپانیایی سه‌فرهنگ، سفارت اسپانیا، دانشگاه علامه طباطبایی بر پا شده و در آن  عکس‌های 12 نفر از برترین بانوان عکاس اسپانیایی و ایرانی عرضه شده است.



گزارش: سجاد قاسم‌پور

عکس: مهدیه کمالی‌راد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار