۰۶ اسفند ۱۳۹۳ ۱۹:۱۹
کد خبر: ۵۳۸۴
IMG_0046

به گزارش خبرنگار باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) ، جلسه تودیع و معارفه سه مدیر فرهنگی ، برنامه ریزی و نظارت راهبردی و کارآفرینی دانشگاه علامه امروز چهارشنبه،6 اسفندماه1393 با حضور سلیمی رئیس دانشگاه ، حجت الاسلام شهمیری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ، ذکیانی معاون فرهنگی و اجتماعی و کارکنان حوزه فرهنگی در اتاق شورای ریاست واقع در ساختمان مرکزی برگزار شد.


IMG_0036در این جلسه سلیمی، رئیس دانشگاه به بحث پیرامون حوزه فرهنگ در دانشگاه ها پرداخت و گفت: فرهنگ از نظر ما نظام های معنایی جاری در جامعه می باشد و لذا کار فرهنگی، به معنای کار کردن در این عرصه است.


وی افزود: اگرچه امر تبلیغ بخشی از کار فرهنگی محسوب می شود، اما کار فرهنگی به هیچ وجه محدود به امر تبلیغ نیست. برخی تا صحبت از کار فرهنگی می شود زمینه انجام فعالیت خود را محدود به امر تبلیغ می کنند. جنس کار مدیر فرهنگی نیز صرفاً تبلیغات نیست بلکه اساس کار یک مدیر فرهنگی، بسترسازی برای فعالیت های فرهنگی، فراهم کردن امکانات و توسعه دادن فعالیت های فرهنگی است.


رئیس دانشگاه علامه ادامه داد: اگر ما چنین نگاهی نسبت به فرهنگ داشته باشیم، رسالت معاونت فرهنگی و  مدیران فرهنگی دانشگاه ما نه تنها از حوزه تبلیغ خارج نمی شود بلکه مسیر را به گونه ای هموارتر طی خواهد کرد.


سلیمی از برخی اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش مانند برگزاری کارگاه ها و آموزش های کاربردی، فعالیت های انجمن های علمی ـ دانشجویی و آغاز به کار باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا)، ابراز خرسندی نمود و افزود: این ها نمونه هایی هستند که نشان می دهند فهم درست از فرهنگ و کار فرهنگی در حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه ما شکل گرفته است. کار فرهنگی نیاز به نوعی عقلانیت جاری در فعالیت های اجتماعی و تعامل دائمی میان مدیران ، کارکنان و دانشجویان دارد و من خوشبختانه احساس می کنم که در حوزه معاونت و مدیریت فرهنگی دانشگاه توجه به این مهم لحاظ شده است. وقتی ما بسترسازی می کنیم که دانشجو احساس آرامش، آزادی و خلاقیت کند، خود دانشجو به سمت کارهای خلاقانه پیش رفته و در چهارچوب ها حرکت خواهد کرد. دانشجوها قشری هستند که با حساسیت های جامعه آشنایی دارند و خط قرمز ها را می شناسند و رعایت می کنند بنابراین باید به دانشجو اعتماد کرد و فضایی را برای او فراهم کرد که با توجه به ساختارآگاهی، نیاز دانشجو تشخیص داده شود و عقلانیت با نیاز پیوند بخورد و پرداختن به ایده های خلاقانه و کار فرهنگی از درون شکوفا شود.


وی در ادامه به بحث دانشگاه کارآفرین پرداخت و با بیان این که این حوزه همواره حوزه پر چالشی بوده است گفت: ما از مرکز کارآفرینی توقع کارآفرینی داریم نه صرفاً برگزاری کارگاه. کارآفرینی این است که ما بتوانیم زمینه اشتغال زایی را برای دانشجویان و فارق التحصیلان فراهم کنیم و این مرکز باید به دگرگونی رسالت های دانشگاه بپردازد و حتی اگر لازم باشد کاریابی هم بکند.


بنابراین بسترسازی و پرداختن به این موضوع که دانشجو بتواند در حیطه رشته خود به راه اندازی کسب و کار بپردازد و به عبارت دیگر ثروت آفرینی بکند یکی از محور های مهمی است که باید در دستور کار دانشگاه کارآفرین لحاظ شود.


گفتنی است طبق جابه جایی های صورت گرفته در ساختار مدیریتی و طی حکمی از سوی حسین سلیمی،رئیس دانشگاه، مهدی علوی جایگزین حجت الله الماسی در مدیریت فرهنگی دانشگاه علامه شد و همچنین حجت الله الماسی نیز طی حکمی جداگانه جایگزین مهدی علوی در مدیریت برنامه ریزی و نظارت راهبردی فرهنگی گردید. دکتر داوود حسین پور نیز به عنوان رئیس جدید مرکز کارآفرینی منصوب شد. پیش از این مهدی علوی همزمان ریاست مرکز کارآفرینی و مدیریت برنامه ریزی و نظارت راهبری فرهنگی را بر عهده داشته است و حجت الله الماسی نیز مدیر فرهنگی دانشگاه بوده است.


گزارش : مهسا اکبری


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار