۰۷ شهريور ۱۳۹۵ ۰۹:۵۲
کد خبر: ۴۸۴۶۵


khabgah


معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مهم‌ترین اقدامات سه سال گذشته را اعلام کرد.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، برگزاری جشنواره «قرآن و عترت» با هدف توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ قرآنی برای ۶۰ هزار نفر از دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از سال ۱۳۹۲ تاکنون یکی از مهم‌ترین اقدامات معاونت فرهنگی دانشجویی بوده است.


همچنین جشنواره فرهنگی در طی دولت یازدهم با مشارکت ۲۵ هزار نفر از دانشجویان علوم پزشکی کشور در پنج بخش ادبی، هنری با فناوری اطلاعات، کتابخوانی و پژوهشی و ۴۳ رشته فرهنگی و هنری با ارائه حدود ۸۴ هزار اثر فرهنگی برگزار شده است.


فعالیت ۲۴۴ انجمن علمی دانشجویی، ۴۸۱ کانون فرهنگی و ۱۱۷ تشکل دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی و دانشجویی است که با هدف مشارکت دانشجویان در نظام تصمیم سازی، برنامه ریزی و اجرای امور صنفی، رفاهی «شوراهای صنفی دانشجویی» با فعالیت بیش از ۲۰۰۰ هزار نفر دانشجو تشکیل شده است.


از دیگر اقدامات این معاونت می‌توان به تاسیس «خانه نشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور» با حضور ۵۹۲ نشریه اشاره کرد.


برگزاری بیش از ۱۵۰ «اردوی جهادی» و بیش از ۱۸۰ کاروان «اردوهای راهیان نور» در دانشگاه‌های علوم پزشکی و ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی و فرهنگی بیش از ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی در مناطق محروم و حاشیه شهرها نیز از دیگر اقدامات این معاونت است.


افزایش تعداد خوابگاه‌های دانشجویی در دولت یازدهم از ۴۰۵ خوابگاه به ۴۴۶ خوابگاه و ارائه خدمات مشاوره ای به بیش از ۷۰ هزار نفر از دانشجویان علوم پزشکی کشور یکی دیگر از اقدامات مهم معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت است.


همچنین اولین المپیاد ورزش همگانی دانشجویان علوم پزشکی کشور با هدف تحرک بدنی و ترویج ورزش همگانی که در سال ۱۳۹۴ در ۷ رشته و با مشارکت ۷ هزار نفر دانشجو برگزار شد.


براساس این گزارش المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان علوم پزشکی کشور در دوازده رشته ورزشی از سال ۱۳۹۲ تاکنون با مشارکت بیش از ۴۰ هزار نفر از دانشگاهیان علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود.


در راستای تأمین سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی نیز دوره‌های آموزشی مهارتهای زندگی و خدمات سطح یک پیشگیری به میزان ۱۵۸ هزار نفر ساعت از سال ۱۳۹۲ تاکنون برگزار شده است.


از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۴۱ خوابگاه دانشجویی ملکی، وقفی و مشارکتی با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور احداث، افتتاح و بهره برداری شده و تعداد این خوابگاه‌ها به ۴۴۶ مورد در سال ۱۳۹۵ افزایش یافته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار