۰۳ شهريور ۱۳۹۵ ۱۱:۲۴
کد خبر: ۴۸۰۱۸
zia hashemi (2)

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: در دولت تدبیر وامید، رشد 20 درصدی در تشکیل کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه‌های کشور رخ داده است.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، سیدضیاء هاشمی در نشست مطبوعاتی در دانشگاه مازندران، اظهار کرد: آغاز هفته دولت، برگزاری اجلاسیه معاونان فرهنگی موسسات آموزش عالی و دیدار با مجریان برگزاری جشنواره نگاه نو از جمله مواردی است که موجب شد تا به بابلسر و دانشگاه مازندران سفری داشته باشیم.


وی با اشاره به برگزاری جشنواره نگاه نو گفت: این جشنواره نگاهی جدید به توانایی دانشجویان در زمینه علمی، فرهنگی و دینی دارد که در اسفند ماه امسال در بابلسر برگزار می‌شود.


هاشمی خاطرنشان کرد: دانشگاه باید مرکز پیام رسانی در جامعه باشد و متناسب با جامعه الگوی مناسب را ارائه دهد.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: آشنایی با سبک زندگی اسلامی محور جشنواره نگاه نو است و با حضور اساتید مجرب و دانشجویان خلاق برگزار می‌شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد دولت در زمینه فرهنگی اظهار کرد: تعامل مناسب دولت با دانشگاه‌ها، ارتباط مستمر دولت با دانشجویان، افزایش رتبه علمی کشور، رشد 40 درصدی ایران در تولید علم، رتبه نخست علمی در جهان اسلام و افزایش مقالات از جمله مواردی است که نشان‌دهنده‌ کار فرهنگی دولت در دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.


هاشمی سپس به مقایسه آماری رشد علم در دولت گذشته و این دولت پرداخت و گفت: در سال 92 رتبه علمی ایران 18 بوده و امروز به 16 و همچنین سهم ایران در تولید علم دنیا در سال 94 و 95 به 1.82 درصد رسیده است که نشان از رشد 40 درصدی نسبت به سال 92 دارد.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه با توجه به کار فرهنگی و علمی که در دانشگاه‌ها انجام شد ایران رتبه نخست علمی در جهان اسلام را به‌دست آورده است، افزود: در سال 92 تعداد مقالات کشور 30 هزار و 900 بوده اما این میزان در سال 94 به 34 هزار و 600 مقاله رسیده است.


وی خاطرنشان کرد: در حالی که انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها در دولت گذشته به تعداد 6 هزار و 500 بوده است اما این میزان در دولت فعلی به 8 هزار و 700 انجمن افزایش پیدا کرده است.


هاشمی با بیان اینکه نزدیک به هزار کانون فرهنگی در دانشگاه‌ها افزایش داشتیم، گفت: با توجه به تاکید رهبری بر تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی، نسبت به دولت گذشته با افزایش 20 درصدی در تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی مواجه بودیم و همچنین توانستیم با افزایش 65 تشکل اسلامی تعداد این تشکل‌ها را در دانشگاه‌ها به 305 تشکل برسانیم.


 معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: طرح نهضت رضوی، برگزاری اردوهای راهیان نور، سفرهای زیارتی و برگزاری کنگره ملی شهدا از دیگر اقدام‌های فرهنگی وزارت علوم در دانشگاه‌ها است.


وی در پایان با انتقاد از برخی افراد که با رفتارهای نسنجیده موجب اثر منفی در دانشگاه‌ها و دانشجویان می‌شوند، گفت: ارتقای جایگاه دانشجویان بسیار مهم است و مسئولان باید نسبت به این مسئله حساس باشند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار