۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ۲۱:۵۹
کد خبر: ۴۶۷۴
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی بیانیه ای صادر و  آنرا در اختیار باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) قرار داده است که متن کامل آن به شرح زیر است:



«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه


بی‌تردید رمز بقای انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی است؛ و رمز پیروزی را ملت می‌داند و نسل‌های آینده در تاریخ خواهند خواند که دو رکن اصلی آن: انگیزه ی الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی؛ و اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه و مقصد (وصیت نامه ی حضرت امام خمینی-ره-)


آنچه در وصیت نامه ی حضرت امام (ره) آمده است قطعا جانمایه ی بسیاری از حرف ها و درد دل‌هاست. امید داشتیم که روزگاری خواهد رسید که در آن از کینه و بغض بی‌جا خبری نباشد. روزگاری که غضب در آن فروخفته باشد و چه باطل می‌اندیشیدیم.


بی شک اتفاقاتی که در چندسال اخیر افتاد، خیل مشتاقان امام (ره) و انقلاب را آزرده کرد. آزردگی‌ای که با خانه‌نشینی یاران انقلاب همراه شد و چه بسیار کسانی که دغدغه ی کشور را داشتند اما دیگر سکوت را انتخاب کرده بودند.


وحدت و انسجام ملی نه تنها به سبب آنچه که در بیانات ایشان است، بلکه به سبب عقلی نیز مورد تاکید است. آخر در کجای تاریخ وحدت و انسجام مذموم بوده است؟ و در کجا، ملت‌های از هم پاشیده به پیروزی دست یافته اند؟ قطعا جواب این سوالها منفی است. اما چه می‌شود که برخی مسوولان با دست خود جرقه ی اختلاف جدی‌تر و شدید‌تر را میزنند؟


آنچه که در بالا اشاره شد از بدیهیات و مسلمات است و هیچ عقل سلیمی نیست که از عهده ی تحلیل موارد فوق برنیاید. اما آنچه که امروزه شاهد آن هستیم، در بهترین حالت کج سلیقگی و عدم درک درست از شرایط و در بدترین حالت خیانت آشکار به کشور است.


ممنوعیت نشر تصویر یا خبر از یکی از شخصیت‌های طراز اول مملکت، بهت و تعجب بسیاری از دلسوزان را در پی داشت. به کدامین گناه؟ و به کدامین حکم؟ آیا پایبندی به آرمانهای امام (ره) و انقلاب اسلامی اینگونه بود؟ آیا عدم پوشش حتی صحبت‌ها، به نفع منافع کشور است؟ بگذارید همه صحبت‌هایشان را مطرح کنند، آن وقت منطق روشن چون خورشید میدرخشد و در این بین هرکسی که حرف درستی بزند مورد پذیرش عامه قرار می‌گیرد. متاسفانه اقداماتی اینچنینی در حال تقلیل ظرفیت عظیم انقلاب اسلامی است».



در ادامه ی این بیانیه، با تاکید بر این که «فارغ از شخصیت برجسته ی ایشان که مبرا از اتهاماتی است که برخی افراد ناآگاه آن را سر می‌دهند»، بر «تشکیل دادگاه و اثبات جرم و طی مراحل دادرسی» به عنوان پیش نیاز «اتخاذ چنین تصمیمی» تاکید کرده و آمده است: «و اگر شورای عالی امنیت ملی چنین تصمیمی گرفته باشد (که اتخاذ چنین تصمیمی از جانب شورا در شرایط فعلی را بعید دانسته و آن را منتفی می دانیم) باید عرض کنیم انتشار عکس یا خبر از چنین شخصیت عالی کشور و محبوب آحاد مردم، بر خلاف امنیت ملی نیست بلکه ممنوعیت آن [شاید] برخلاف امنیت ملی است».


در قسمت پایانی بیانیه ی این تشکل دانشجویی نیز آمده است: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی (ره) برخی روندهای طی شده در سالیان اخیر را مناسب ندانسته و ضمن محکوم کردن همه رفتارهایی که در شأن نظام اسلامی نیست و جز وهن کشور و یأس مردم نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت، مراتب اعتراض خور را نسبت به این تصمیم اعلام داشته و امیدواریم که با تدبیر رهبری و بزرگان کشور، جلوی اقداماتی که وحدت و اتحاد ملی را نشانه گرفته است، گرفته شود.


و سیعلم الذین ظلموا‌ای منقلب ینقلبون

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی




بیشتر: پایگاه خبری انصاف: بیانیه ی یک تشکل دانشجویی: بگذارید همه صحبت‌هایشان را مطرح کنند

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار