۲۱ مرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۴۲
کد خبر: ۴۶۴۲۶

kelas-khali


رئیس سازمان سنجش گفت: از کل دانشجویان کشور ۵۱ درصد خانم‌ها و ۴۹ درصد آقایان هستند.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، دکتر ابراهیم خدایی در مراسم اختتامیه المپیاد بین المللی علمی – دانشجویی در محل دانشگاه شهید بهشتی افزود: سازمان سنجش قسمتی از زنجیره علم و دانش کشور است و طی چند سال گذشته توسعه خوبی داشته است.


وی با اشاره به افزایش دانشگاه‌ها و تعداد دانشجویان در ایران اظهار داشت: تعداد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کشور به ۲ هزار و ۵۰۰ واحد رسیده است و جمعیت دانشجویی به میزان ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افزایش داشته است.


خدایی خاطرنشان کرد: توسعه تحصیلات تکمیلی و سهم ۱.۶ درصد تولیدات علمی ایران در دنیا و افزایش و توسعه دانشگاه‌های برتر بخشی از روند رشد علمی کشور است.


رئیس سازمان سنجش یادآور شد: تعداد دانشگاه‌های برتر ایرانی طی دو سال اخیر در میان یک درصد برتر دنیا به ۱۳ دانشگاه افزایش پیدا کرده است.


وی از توسعه رشته‌های فنی و مهارتی، توجه به استعدادهای درخشان و نخبگان علمی به عنوان بخشی از روند توسعه علمی اشاره کرد و گفت: افزایش سهم خانم‌ها در ورودی رشته‌های نظری دانشگاه‌ها تا حدی است که بیش از ۶۰ درصد این رشته‌ها به خانم‌ها اختصاص دارد.


رئیس سازمان سنجش یادآور شد: بهبود پیدا کردن رتبه کشور در رشته‌های جدید نانو، بیو و هوافضا از دیگر مواردی است که نشان دهنده رشد علمی ایران است.


وی تاکید کرد: معتقدم اگر توسعه آموزش عالی به صورت متوازن و با لحاظ کردن عدالت آموزشی صورت گیرد می‌توانیم به آینده کشور امیدوارانه نگاه کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار