۲۱ مرداد ۱۳۹۵ ۰۱:۴۴
کد خبر: ۴۶۳۵۰

Almasi


مسئول بخش فرهنگی هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی در گفتگو با خبرنگار عطنا گفت: اهداف بخش فرهنگی دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی در سه بخش مجزاست؛ آشنایی با فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی مبتنی با واقعیت‌های کنونی جامعه ما، آشنایی با پیشرفت‌ها و توسعه‌های ایران، رفع خستگی بار کلاس‌ها.


به گزارش عطنا، دکتر حجت الله الماسی اظهار داشت: هدف اصلی برگزاری این دوره، دانش‌افزایی بیش از 200 فارسی‌آموز از 41 کشور جهان است. در این دوره فارسی‌آموزان با زبان‌فارسی بیشتر آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند چگونه آموزش بدهند.


وی افزود: بخش فوق برنامه این دوره از تاریخ 11 مرداد ماه شروع به کار کرده و اختتامیه این بخش از برنامه‌ها با سفر سه روزه به استان اصفهان در تاریخ هشتم شهریور انجام خواهد شد.


مسئول بخش فرهنگی این دوره در ادامه خاطر نشان کرد: ما در طول این مدت 20 مکان گردشگری برای بازدید اعم از اماکن تاریخی، اماکن تفرجگاهی، موزه‌ها و بازار در شهر تهران مقرر کرده‌ایم که در این مدت یک ماهه توسط فارسی‌آموزان بازدید خواهد شد.


حجت الله الماسی تصریح کرد: 10 برنامه تفریحی در داخل خوابگاه برای فارسی‌آموزان پیش بینی کرده‌ایم؛ از جمله آشنایی با هنرهای دستی ایرانی مانند هنر سفال‌گری، خوش‌نویسی، نقاشی و فرش‌بافی، برپایی کارگاه‌های ایران‌شناسی از طریق فیلم و اسلاید، کارگاه موسیقی، آشنایی با سازها و سبک‌های موسیقی ایرانی، معرفی آیین‌ها وسنت‌های ایرانی مانند شب یلدا، شب نشینی، مشاعره، جشن موسیقی، برنامه تئاتر در یکی از تالارهای کشور و همچنین جشن روز دختر.


وی ادامه داد: برنامه‌های بخش فرهنگی و فوق برنامه هدف‌هایی را در نظر دارد؛ از جمله اینکه بتوانیم فارسی‌آموزان را با فرهنگ و تمدن ایرانی و واقعیت‌های جامعه کنونی ایران آشنا کنیم که یکی از مهم‌ترین اهداف ما در این دوره است.


مدیر امور فرهنگی دانشگاه همچنین خاطر نشان کرد: ما به دنبال این هستیم که تصویر واقعی از فرهنگ ایرانی را به آن‌ها نشان دهیم. سعی نکردیم آن‌ها را ایزوله کنیم و فقط به مکان‌های محدود ببریم و در تلاشیم که آن‌ها را در ساعات پرجمعیت به بازدید ببریم تا واقعیت ایران را ببینند زیرا اغلب به خاطر سم‌پاشی‌هایی که توسط رسانه‌ها علیه ایران شده آن‌ها واقعیت ایران را باور نمی‌کنند.


دکتر الماسی به بخش دیگری از اهداف این دوره اشاره کرد و گفت: بخش دیگری از اهداف ما این است که خستگی کلاس‌های آموزشی را از فارسی‌آموزان بیرون بیاوریم و دلتنگی‌های آنان را کم کنیم.


وی اظهار داشت: به دنبال این هستیم که آن‌ها را با بخشی از واقعیت‌های عصر جدید بعد از انقلاب آشنا کنیم. در این زمینه بازدید از موزه دفاع مقدس یکی از برنامه‌های ماست. ما می‌خواهیم آن‌ها را با سینمای ایران آشنا کنیم؛ تماشای فیلم «محمد رسول الله» از جمله برنامه‌هایی است که در این راستا طراحی شده است که بسیاری از فارسی‌آموزان را به وجد آورد.


مسئول بخش فرهنگی دوره دانش‌افزایی افزود: فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و آشنایی با صنعت چاپ ایران از دیگر اهداف ما در این دوره‌هاست که برنامه بازدید از کتابخانه ملی و شهر کتاب از جمله اقدامات ما در این زمینه است.


حجت الله الماسی به نمونه‌ای دیگر از اهداف بخش فرهنگی این دوره اشاره کرد و گفت: آشنایی با پیشرفت‌های ایرانی به عنوان یکی از اهداف اصلی این برنامه‌ها در نظر گرفته شده است. بازدید از پل طبیعت از برنامه‌هایی است که بدین منظور طراحی شده تا ما به آن‌ها نشان دهیم که یک دختر ایرانی آن را طراحی کرده است. ما می‌خواهیم به آن‌ها نشان دهیم که جایگاه دختر در ایران تا این حد پیشرفت کرده و هنر معماری او تا آنجا رسیده که بتواند اینچنین عظمتی را خلق کند.


وی در انتها تاکید کرد: ما ضمن اینکه زن ایرانی را به عنوان یک الگو در جامعه به آن‌ها نشان می‌دهیم به دنبال نشان دادن این واقعیت هستیم که در کشور ایران روزی تحت عنوان دختر وجود دارد تا نشان دهیم که جایگاه زن و دختر در جامعه ما این چنین ارزشمند است.


لازم به ذکر است هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی توسط بنیاد سعدی و دانشگاه علامه طباطبائی، از تاریخ ۱۲ مرداد تا ۸ شهریور سال جاری، با حضور بیش از ۲۰۰ فارسی‌آموز از ۴۱ کشور جهان در حال برگزاری است.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار