۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ۰۰:۴۴
کد خبر: ۴۵۹۱۸

narm afzar allame - Atu-App-Mock-up


پنجشنبه 14 مرداد از اپلیکیشن اشتراک عکس و خبر دانشگاه علامه طباطبائی به صورت نسخه بتا، جهت استفاده فارسی‌آموزان مهمان، رونمایی شد. نسخه اصلی این نرم‌افزار که از اول مهر در دسترس عموم دانشجویان قرار می‌گیرد، امکان برگزاری مسابقه عکس را فراهم می‌آورد.


به گزارش عطنا، نرم‌افزار اشتراک عکس و خبر دانشگاه علامه‌طباطبائی امکاناتی را برای اتوماسیون‌های دانشگاه فراهم ساخته‌است که بتوانند از طریق وب-سرویس‌ها به آن متصل شوند. هدف نرم‌افزار اشتراک عکس و خبر، ایجاد بستری برای یکپارچه‌سازی و اطلاع‌رسانی اخبار سایت دانشگاه، به صورت آنلاین است. این نرم‌افزار روی سیستم‌های اندروید و اپل (ios) نسخه هشت به بالا، قابل نصب و استفاده است و در حال حاضر روی ویندوز فون‌ها و سیستم‌‌های جاوا، کار نمی‌کند.


در این اپلیکیشن هم مانند اینستاگرام، امکان بارگذاری تصاویر وجود دارد. با این تفاوت که بر خلاف فضای نامحدود اینستاگرام، در این نرم‌افزار، یک واحد مدیریت و پشتیبانی تمام عکس‌ها را با توجه به مقررات خاص خود که توضیح آن در برنامه آمده است، کنترل می‌کند. اما این مقررات به معنی محدودیت صددرصدی این نرم‌افزار نیست.


مونا آذرخش، کارشناس فناوری اطلاعات روابط عمومی دانشگاه علامه، درباره طراحی این نرم‌افزار می‌گوید: این نرم‌افزار توسط شرکت «مطهر‌نت‌پارس» طراحی شده است و دانشگاه آن را از این شرکت خریداری کرده است، اما بهینه‌سازی و تغییرات Internet base و user interface آن توسط آقای محسن محمدی، کارشناس نرم افزار و روابط عمومی الکترونیک دانشگاه بازطراحی شده و در قالب «برندینگ منوال» دانشگاه و با رنگ‌های سازمانی دانشگاه، رنگ سرمه‌ای برای رنگ اصلی و قرمز به عنوان رنگ مکمل، تعریف مجدد شده‌است. درواقع آقای محمدی این نرم افزار را برای دانشگاه علامه اختصاصی سازی کرده و همچنین در ابعاد فنی ارتقاء داده است.


وی درباره امکانات این نرم‌افزار اظهار می‌دارد: اپلیکیشن دانشگاه علامه، دارای امکان ایجاد مسابقه عکس است که کاربر بعد از اینکه عضو نرم‌افزار شد، می‌تواند در مسابقه شرکت کند؛ جوایزی هم برای برندگان در نظر گرفته شده است.


کارشناس فناوری اطلاعات روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی نیز درباره نحوه تهیه این نرم‌افزار، می‌گوید: این نرم‌افزار را می‌توان از App Store دریافت کرد، همچنین نرم‌افراز بازار هم موافقت کرده است آن را در کافه بازار قرار دهد.


وی در مورد اسم‌گذاری این نرم‌افزار که قرار بود اپلیکیشن «دانشگاه‌علامه» باشد، توضیح می‌دهد: به دلیل اینکه اسم علامه‌گرام یادآور تلگرام و اینستاگرام است؛ برای دچار نشدن نرم‌افزار ما به سرنوشت نرم‌افزار‌هایی مثل وایبر؛ یعنی فراموشی و از دست دادن عمومیت و همچنین به دلیل استفاده از نام دانشگاه در نرم افزار اشتراک خبر و عکس، اسمی با هویت دانشگاه علامه‌ای، انتخاب شد.


آذرخش در مورد قسمت‌های مختلف این نرم‌افزار می‌گوید: قسمتی به نام اخبار و اطلاعیه وجود دارد. همچنین کاربر می‌تواند اخبار مورد علاقه‌ خود را در صفحه جداگانه‌ای به اسم اخبار برتر قرار دهد. بخش اخبار و اطلاعیه‌ها به طور لحظه‌ای بروزرسانی می‌شود.


کارشناس فناوری اطلاعات روابط عمومی علامه ادامه می‌دهد: در بخش راهنمای این نرم‌افزار توضیحاتی درباره همه چیز، از جمله درباره چگونگی دریافت، ساختن اکانت و نحوه‌ استفاده از آن ارائه شده است و کاربران برای رفع هر مشکل می‌توانند به این قسمت مراجعه کنند.


نسخه اندروید این نرم افزار از اینجا قابل دریافت است.


شایان ذکر است هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی ‌زبان فارسی توسط بنیاد سعدی و با همکاری و میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی از ۱۲ مرداد تا ۸ شهریور ۱۳۹۵ با حضور بیش از ۲۰۰ دانشجو و استاد زبان فارسی در این دانشگاه در حال برگزاری است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار