۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ۰۹:۲۶
کد خبر: ۴۵۵۶

علی انتظاری با انتقاد از برخوردهای شعاری در زمینه وحدت و تقریب مذاهب اسلامی گفت: نهادهای دولتی در تحقق وحدت میان اقوام و مذاهب ایرانی ناکارآمد هستند و به نظر من نهادهای دولتی به دلیل موانع بوروکراتیک(اداری)، کاری جدی در این زمینه انجام نداده اند و توفیقی در این باره نداشته اند.

وی از همسو نبودن نظام بوروکراتیک با فرهنگ اسلامی سخن گفت و افزود: کسانی که درگیر این نظام(اداری) می شوند، بیشتر در پی آیین نامه و دستورالعمل هستند و درنتیجه هم افزایی انرژی در آن ها صورت نمی گیرد.

عضو هیات علمی جامعه شناسی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: بسیاری از تشکل ها و نهادهای دولتی شکل گرفته اند و پول و امکانات لازم را برای فعالیت دارند اما به دلیل این باتلاق بوروکراتیک از کارایی افتاده اند.

وی اتکا به فعالیت های جهادی و گسترش آن ها را راه کاری برای دست یابی به وحدت پیشنهاد کرد و افزود: در این زمینه نهادی می تواند موفق عمل کند که با قالب جهادی وارد عمل شود. مانند جهاد سازندگی که در ابتدای کار با شیوه مدیریتی خاص وارد شد و تا پیش از اینکه دچار نظام بوروکراتیک شود، فعالیت های مقبول بسیاری داشت.

انتظاری با اشاره به فعالیت های اتحادیه امت واحده گفت: اگر این اتحادیه نیز با نگاه جهادی وارد شود و فعالیت کند، قطعاً موفق خواهد بود ولی نباید فراموش کرد که برنامه ریزی و ساماندهی در مدیریت جهادی ضروری است تا دچار بی نظمی نشویم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تلاش اندیشمندان و استادان دانشگاه ها برای تقریب مذاهب اسلامی گفت: در این فضا لازم است اساتید دانشگاهی وارد شوند و کارهای پژوهشی در زمینه تقریب انجام دهند تا موانع دست یابی به وحدت برشمرده و راهکارهای عملیاتی ارائه شود.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: اگر این موضوع به عنوان دغدغه استادان دانشگاه ها مطرح شود، پایان نامه ها و کارهای علمی پژوهشی را در مسیر صحیح تری هدایت خواهند کرد.

کاروان های «سرزمین برادری» به همت اتحادیه بین المللی امت واحده و با هدف ارائه فضای برادری میان اهل سنت و اهل تشیع ایران متشکل از جمعی از فرهیختگان، هنرمندان و ورزشکاران از پس فردا (پنجشنبه) راهی استان های سیستان و بلوچستان، گلستان و کردستان می شوند.



منبع: ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار