۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۲۸
کد خبر: ۴۵۳۹۸

Omid-2معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: حدود ۲هزار نیروی قراردادی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور تا پایان امسال به پیمانی تغییر وضعیت ‌می‌یابند.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، محمد حسین امید امروز چهارشنبه در گردهمایی معاونین اداری مالی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه کردستان گفت: حدود ۲ هزار نفر از نیروهایی که در ۶،۷ سال پیش در آزمون ادواری شرکت کرده بودند تا پایان امسال وضعیت آنها به پیمانی تغییر پیدا ‌می‌کند.


وی از پیش بینی جذب نیرو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبرداد و عنوان کرد: طبق توافقی که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور انجام شده ظرفیتی برای جذب نیرو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پیش بینی شده‌است.


وی اظهارداشت: قرار شده برای جذب نیروی جدید آزمون استخدا‌می ‌بهمن یا اسفندماه سال جاری در کل کشور توسط سازمان سنجش برگزار شود.


معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: براساس این توافق دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برای پست‌های مختلف نیاز خود را اعلام کنند.


امید با بیان اینکه نیروهای سایر دستگاه‌ها نیز امکان شرکت در این آزمون را دارند، بیان کرد: اولویت با کارکنان جاری و قراردادی دانشگاه‌ها است و این توافق منجر به رفع دغدغه دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های تازه تاسیس در زمینه نیروی انسانی خواهد شد.


وی با اشاره به بودجه‌ها و اعتبارات دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی گفت: سال گذشته حدود ۹۲ درصد اعتبارات بخش آموزش عالی تخصیص یافت.


وی ادامه داد: دکتر نوبخت وعده‌هایی مبنی بر جبران کسری اعتبارات در بخش‌های مختلف داده‌اند که البته بخشی از آن هم محقق شده‌است.


معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: انتظار ‌می‌رود معاونان اداری مالی از هر منابعی برای فعالیت‌های خود استفاده کنند تا زمانی که اعتبارات تخصیص پیدا ‌می‌کند.


امید از رشد ۲۰۰ درصدی بخش تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها در دولت تدبیر و امید خبرداد و اضافه کرد: معتقدم تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها بهتر از ساخت و سازهای جدید است و این روند در سال اینده نیز ادامه پیدا ‌می‌کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار