۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ۰۴:۱۹
کد خبر: ۴۴۵۰

به گزارش عطنا ، دکتر سعيد نجفي اسداللهي از اساتید دانشکده ادبیات و زبان فارسی دانشگاه علامه در غم درگذشت برادرش مرحوم محمد مهدي نجفي اسداللهي ، بنيانگذار و مبتکر صنعت چاپ پرچم، به سوگ نشست.


مرحوم محمد مهدي نجفي اسداللهي بنيانگذار و مبتکر صنعت چاپ پرچم بود که پس از 2سال تحمل دياليز و بيماري به تاریخ 23 بهمن ماه 93 در سن 73سالگي درگذشت.


از آن مرحوم به عنوان « تاريخ شفاهي معاصر پرچم ايران» یاد می شد و در طراحی پرچم جمهوری اسلامی ایران نقشی موثر داشت. در همین زمینه روزنامه مردمسالاری نوشته است:


در سال 57 و 58 با آنکه انقلاب پيروز شده بود اما هنوز پرچمي معرفي نگرديده بود و ما يادبودي از انقلاب اسلامي را با طرحي ابتکاري توليد و عرضه ميکرديم که مورد استفاده انجمن‌هاي اسلامي بود تا آنکه يک روز مارا به کميسيوني در نهاد رياست جمهوري فراخواندند و خواستار توليد پرچم با طرح جديدي شدند که شامل يک الله ساده در وسط و سه رنگ سبز و سفيد و قرمز بود ،در آن جلسه مطرح شد که شعار الله اکبر که مورد تاکيد حضرت امام (ره) است در پرچم نمود کافي ندارد و بايد در طرح گنجانده شود ،در نهايت «الله اکبر» فعلي بر گرفته از معماري مناره‌هاي اسلامي به طرح افزوده شد و با پيشنهاد مرحوم نجفي براي آنکه بار معنايي و مفهومي آن کامل شود پيشنهاد تعداد 11 الله اکبر در رنگ سبز و 11الله اکبر در رنگ قرمز و مجموع 22 الله اکبر به نشانه 22 بهمن گنجانده مي‌شود و آن پرچم به عنوان اولين پرچم ملي جمهوري اسلامي ايران در عيد غدير سال 58 توسط مرحوم نجفي توليد و رونمايي مي‌گردد.


توليد نماد ملي يک کشور آن هم به طول نيم قرن افتخار بزرگي است که نصيب مرحوم نجفي گرديد و قطعا افتخار ديگر او قرار گرفتن او در ميان کارآفرينان برتر کشور است چراکه نهال کاشته شده به دست او ميوه‌هاي مختلفي در جاي جاي کشورمان داده است و در حال حاضر بالغ بر دهها شرکت و کارخانه توسط شاگردان او تاسيس گرديده و بالغ بر 5000 هزار نفر در اين صنعت به صورت مستقيم مشغول به فعاليت هستند. در سال 1358 مرحوم نجفي يکي از اعضاي کميسيون تدوين استاندارد ملي شماره يک ايران يعني پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران بوده و در طول ساليان منشا خير و برکت براي بسياري گرديده است.


تحریریه عطنا این ضایعه را به جناب آقای دکتر سعيد نجفي اسداللهي و خانواده محترمشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی را مسالت دارد.


برای شادی روح آن مرحوم صلواتی ختم بفرمائید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار