۰۴ مرداد ۱۳۹۵ ۲۱:۲۳
کد خبر: ۴۴۴۶۵

دکتر مجید ارشاد لنگرودی در دیدار وزیر نفت با دانشگاهیان و دانشجویان دانشکده شیمی، نفت و گاز شیراز، گفت: اگر امکانات برای فارغ‌التحصیلان فراهم باشد، آنان نیز تخصص و خدماتشان را به مردم کشورشان ارائه خواهند داد.


Dr langerudi


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، ارشاد با یادآوری اینکه دولت تدبیر و امید تنها یک‌سال دیگر برای تحقق بسیاری زیرساخت‌ها فرصت دارد، گفت: اگر می‌خواهیم دچار اقدامات بدون کارشناسی و بدون برنامه‌ریزی نشویم، باید به دانشگاه‌ها بها داده و تربیت و به‌کارگیری نیروهای متخصص را جدی بگیریم.


رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به اثرات مثبت داشتن نگاهی عمیق و بلندمدت و برنامه‌ریزی شده در مسئولان نسبت به مسائل، ایجاد دانشکده‌های شیمی، نفت و گاز را یکی از این اقدامات دانست و گفت: صنعت نفت بزرگترین و تاثیرگذارترین صنعت کشور بوده است اما برای شناسایی و رفع مشکلات آن نیازمند نیروی متخصص داخلی و تکنولوژی هستیم.


وی با بیان اینکه دانشگاه همواره باید در راس برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه قرار داشته باشد، گفت: ما در زمینه تولید مقاله خوب عمل کرده‌ایم اما تولید مقاله به تنهایی تولید علم و تکنولوژی را به‌دنبال نخواهد داشت.


رئیس دانشگاه شیراز ضمن تاکید بر لزوم توجه سایر وزارت‌خانه‌ها به اقدامات انجام شده از سوی وزارت نفت در اهمیت دادن به جایگاه دانشگاه‌ها و الگوگیری از این اقدام، تصریح کرد: اگر به‌دنبال پیشرفت هستیم باید به دانشگاه‌ها و دانشگاهیان اعتماد کنیم.


رئیس دانشکده شیمی، نفت و گاز شیراز نیز گفت: ساخت این دانشکده سال83 توسط مهندس زنگنه آغاز شد و با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد تومان در سال 87 به بهره‌برداری رسید.


دکتر کریمی ادامه داد: براساس تعهد وزارت نفت، قرار بود که 6 میلیون تومان نیز برای خرید تجهیزات مورد نیاز هزینه شود که تاکنون بخش اعظمی از این تجهیزات تامین شده و در اختیار دانشکده قرار گرفته است.


وی با اشاره به حضور 30 عضو هیئت علمی در این دانشکده، گفت: هم‌اینک بالغ بر 700 دانشجو در این دانشکده تحصیل می‌کنند که 400 نفر در دوره‌های کارشناسی و 300 نفر در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند.


در این مراسم با اهداء‌ لوح سپاس دانشگاه شیراز به وزیر نفت، از بیژن نامدارزنگنه به‌واسطه توجه به توسعه علم و دانش در حوزه نفت و گاز قدردانی شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار