۲۱ تير ۱۳۹۵ ۱۰:۴۴
کد خبر: ۴۳۴۶۶

Dr-Mohebi


محسن محبی در پنل "رویکرد متوازن در انعقاد قراردادهای بالادستی نفت و گاز" که در حاشیه کنفرانس بین المللی بهینه سازی قراردادهای بالادستی نفت و گاز با بیان این مطلب افزود: طرفین قرارداد اگر پیش بینی معقولی از اجرای قرارداد و حقوق و تعهدات طرفین داشته باشند، قرارداد با نحو مناسبتری اجرا می‌شود.


 وی تصریح کرد: ماهیت قراردادهای نفت و گاز پیچیده است و بنابراین نمی توان انتظار داشت قرارداد در اجرا با هیچ اختلافی مواجه نشود.


 به گزارش عطنا به نقل از ایلنا، به گفته محبی، اختلاف در قراردادها لزوما ناشی از سوء نیت نیست بلکه در بسیاری از مواقع، برداشت و فهم متفاوت از مسائل منجر به بروز اختلاف نظر می‌شود.


 وی با اشاره به ضرورت تدوین مدل جدید قراردادی نفت با توجه به تکلیف قانونی وزارت نفت، ادامه داد: به نظر می‌رسد برخی انتقادها به این مدل قراردادی با قصد قربت نیست.


 محبی، ریسک مخزن مثل میزان تخلخل، فشار مخزن و نفت قابل استحصال، ریسک ساختار کارفرمای دولتی، ریسک شرکت کارفرما، ریسک مدل قراردادی را از مولفه‌های موثر در پیش بینی پذیری قراردادها عنوان کرد و افزود: همچنین روش مورد توافق طرفین برای پرداخت، ضمانت اجرایی، رژیم قانون حاکم و رژیم حل اختلاف نیز در این حوزه حایز اهمیت است.


 کنفرانس بین المللی بهینه سازی قراردادهای بالادستی نفت و گاز از صبح امروز(یکشنبه، ٢٠تیرماه) با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علامه طباطبائی، اعضای هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی، مدیران ارشد نفتی، اعضای برجسته کانون وکلا و دیگر کارشناسان در سالن آمفی تئاتر دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی آغاز بکار کرده است و ظهر فردا(دوشنبه، ٢١تیرماه) به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار