۱۵ تير ۱۳۹۵ ۱۳:۵۶
کد خبر: ۴۳۰۸۴

hamayesh


نخستین همایش ملّی معنی ­شناسی شناختی به همت انجمن زبان ­شناسی با همکاری نشر نویسه پارسی ایران برگزار می‌شود.


 به گزارش عطنا به نقل از مهر، پس از برگزاری سخنرانی‌ها وکارگاه‌های متعدد در زمینه موضوعات مختلف معنی شناسی شناختی که مقدمه ‌ای برای همایش پیش رو به شمار می‌‌آمدند، هدف از برگزاری نخستین همایش ملّی معنی ­شناسی شناختی ایجاد فضای آزاد اندیشی و نواندیشی در حوزه معنی شناسی شناختی در ایران، به اشتراک گذاشتن دانسته‌ها و استماع پرسش‌های مطرح، طرح زمینه‌‌های آتی پژوهش و ملاحظه سطح علمیِ پژوهش‌‌های معنی شناسی شناختی در ایران است؛ تا از این رهگذر با بومی کردن مفاهیم این حوزه علمی، ارمغانی برای زبان‌شناسی ایران به‌ دست داده شود و یافته‌های پژوهشی شرکت کنندگان امکان طرح در گفتمان زبان‌شناسی ایران را بیابد.



 


محورهای پیشنهادی همایش


 


۱- کاربرد پیکره‌های زبانی در پژوهش‌های معنی شناسی شناختی


 ۲- معنی شناسی شناختی با رویکرد فرهنگی و بین زبانی


 ۳- نظریه‌های معنی شناسی شناختی و تحلیل زبان فارسی


 ۴- معنی شناسی شناختی و زبان‌ شناسی درزمانی


 ۵- معنی شناسی شناختی و زبان ‌شناسی رایانشی


 لازم به ذکر است موضوعات قابل طرح در این همایش به عناوین فوق محدود نمی‌ گردد و موضوعات دیگر در حوزه معنی شناسی شناختی در صورت به ‌کارگیری روش و چارچوب علمی امکان پذیرش خواهد داشت.



 


ملاحظات علمی و اجرایی برای نگارش مقالات


 ۱- ارائه مقاله به شرط دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر میسر است.


 ۲- با توجه به اینکه همایش، یک روزه است، طبیعتاً تعداد مقالات پذیرفته شده با محدودیت مواجه است. از این رو به فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دانشجویان دکترا پیشنهاد می‌گردد مقالات مشترکی با همدرسان خود ارائه دهند.


 ۳- اولویت پذیرش با تحقیقاتی است که بر اساس تحلیل داده‌های کمّیِ قابل ملاحظه انجام شده باشند و به نتایج و تبیین‌های قابل اثبات دست یافته باشند.


 ۴- چکیده‌هایی امکان پذیرش می‌یابند که سوال یا سوالات مشخصی داشته باشند، روش تحلیل را به روشنی معرفی کرده باشند و خلاصه‌ای از نتیجه پژوهش را ذکر کرده باشند.


 ۵- مقالاتی در اولویت قرار می‌گیرند که از سطح توصیف فراتر رفته و به تبیین دست یافته باشند و نتایج به دست آمده را با تحقیقات مشابه بر زبان فارسی و دیگر زبان‌های جهان، مندرج در مقالات دیگر مقایسه کرده باشند.


 آخرین مهلت دریافت چکیده‌ها(۶۰۰ کلمه) ۱ شهریور، اعلام نتایج داوری چکیده‌ها ۱۵ شهریور، ارسال اصل مقاله(۱۷ صفحه بدون کتابنامه) به فارسی و چکیده انگلیسی و فارسی، ۱ آبان، اعلام نتایج داوری مقالات؛ ۱۵ آبان، اعمال تصحیحات و ارسال مقاله به دبیرخانه همایش، ۲۵ آبان و زمان برگزاری همایش؛ ۱۶ دی ۱۳۹۵ خواهد بود.


 برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت انجمن زبان شناسی ایران مراجعه فرمایید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار