۱۳ تير ۱۳۹۵ ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۲۸۵۵


 سعد الله زارعی با اشاره به جایگاه مسجد الاقصی گفت: مسجد الاقصی اولین قبله گاه مسلمانان است که در تاریخ اسلام و اعتقادات اسلامی مسلمانان نقش ویژه و برجسته ای دارد. در اطراف مسجد الاقصی مدفن بسیاری از پیامبران الهی قرار گرفته است، به گونه ای که گفته شده، هزار نبی در اطراف مسجد الاقصی دفن شده اند.


 وی با اشاره به موقعیت ویژه اسلامی شهر بیت المقدس و  مسجد الاقصی افزود: جدای از این مساله تاریخی، مسجد الاقصی نماد مقاومت و علامت عظمت مسلمانان به شمار می آید. اگر مسجد الاقصی در اسارات باشد به معنای این است که مسلمانان در برابر دشمنان  بسیار ضعیف هستند و اگر آزاد شود، نشان از قدرت مسلمانان دارد.


 به گزارش عطنا به نقل از  خبرگزاری شبستان، كارشناس مسائل بین‌المللی خاطر نشان کرد: به همین جهت امام خمینی(ره) در مورد روز قدس فرمودند: «که روز قدس تنها روز  فلسطین نیست، بلکه روز همه کشورها و ملت های اسلامی است». این نشان از علامت مشخصی از توانایی و ناتوانی مسلمانان دارد. در عین حال، مسجد الاقصی به عنوان مکان عروج مسلمانان  به شمار می آید. 


 زارعی با اشاره به جایگاه مسجد الاقصی در قرآن کریم اظهار کرد: قرآن کریم در این زمینه می فرماید: «سبْحَانَ الَّذِی أَسرَی بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسجِدِ الْحَرَامِ إِلی الْمَسجِدِ الاَقْصا الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنرِیَهُ مِنْ ءَایَتِنَا إِنَّهُ هُوَ السمِیعُ الْبَصِیرُ»،««منزّه‌است آن خدایی که


 بنده‌اش را شبانگاهی از مسجد الحرام به سوی مسجدالأقصی که پیرامون آن را برکت داده‌ایم سیر داد، تا از نشانه‌های خود به او بنمایانیم، که او همان شنوای بیناست». این آیه اشاره مستقیم دارد که مسجد الاقصی و بیت المقدس برای مسلمانان نقطه عروج و اوج به شمار می آید.


  وی افزود: مسجد الاقصی علامت مجد و شکست  مسلمانان است، کما اینکه  برای  رژیم صهیونیستی این گونه است. هر گروهی که در مواجه، مصاف نظامی و سیاسی شکست بخورد و مسجد الاقصی را از دست دهد، نه تنها یک مسجد را از دست داده است بلکه موقعیت و قدرت سیاسی خود را از دست داده است.


  استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: هیچ مسجدی را مسلمانان نباید تحویل کفار و  استکبار دهند و امروز مسجدالحرام و مسجد الاقصی، مسجد النبی و قبا دارای موقعیت های حساسی هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار