۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ۰۱:۰۸
کد خبر: ۴۲۲۲

به گزارش باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) ، جلسه پیگیری تشکیل ستاد گروه جهادی و فرهنگی مکران (سواحل دریای عمان) دیروز ـ شنبه ـ با حضور دکتر غلامرضا ذکیانی معاون فرهنگی دانشگاه علامه ، امیر دریادار آل احمد رئیس دفتر فرماندهی ستاد نیروی دریایی ، دکتر خسروی نماینده وزارت علوم و جمعی از اعضای هیئت علمی و کارشناسان دانشگاه های تهران و همچنین تعدادی از دانشجویان فعال جهادی دانشگاه علامه طباطبائی در محل ستاد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.


اهمیت رسیدگی به سواحل مکران+عکس


در این جلسه ابتدا نیازهای آموزشی منطقه مکران توسط مسئولین آموزش و پرورش شهرستان های جاسک و سیرَک ،که به وسیله ی ویدئو کنفرانس در ارتباط بودند،  مطرح گردید و مسئولین در خصوص برگزاری کلاسهای آموزشی برای دانش آموزان دبیرستانی درخواست مساعدت داشته و ضمن تشریح شرایط ویژه منطقه به لحاظ فرهنگی ، قومی خواستار اعزام نیروهای نخبه دانشگاه های تهران برای برگزاری کلاس در رشته های انسانی، تجربی و ریاضی شدند.


DSC00538


در ادامه دکتر ذکیانی به عنوان نماینده دانشگاه علامه طباطبائی آمادگی تیم های جهادی دانشجویی این دانشگاه را جهت ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی برای اردوی جهادی نوروز 94 اعلام نموده و امیر آل احمد نیز به عنوان نماینده نداجا در زمینه اسکان و ترابری تیم اعزامی قول مساعدت و همکاری داد.


DSC00544


پس از توافق صورت گرفته حضار به ارائه نظرات خود در خصوص نحوه فعالیت در این مناطق پرداختند و در این راستا بر اهمیت و لزوم داشتن نگاهی بلندمدت و جامع نگر به نیازهای مکران تاکید کردند.


امیردریادار آل احمد نیز با پاورپوینتی به معرفی منطقه مکران و ظرفیت های اقتصادی این منطقه و بنادر آن پرداخته و بر لزوم حضور نیروهای جهادی در منطقه تاکید داشت.


در دقایق پایانی این نشست سه ساعته منتقدین برگزاری دوره آموزشی برای منطقه مکران، به معایبی همچون حضور و عواقب حضور شهرنشینان و پایتخت نشینان تاکید نموده و نیز تاکید داشتند که حضور کوتاه مدت این گروه بدون آسیب شناسی و شناخت دقیق جامعه هدف کم فادیده و آسیب زاست اما بعضی از مدافعین برگزاری اردوی جهادی آموزشی در منطقه، با پذیرفتن این کاستی ها افزودند که کارها و اقدمات کوتاه مدت، نافی مسئولیت و برنامه ریزی های بلندمدت نیست و برگزاری توامان آن ها میسر است.


 DSC00539DSC00543
در پایان پس از جمع بندی نهایی، دانشگاه علامه طباطبائی مامور برگزاری همایش برای تدارک و سازماندهی نیروهای آموزشی برای اردوی جهادی نوروز گردید.


شایان ذکر است که منطقه مکران به سواحل دریای عمان گفته می شود و هم اکنون تحت مدیریت نداجا می باشد. مُکران از نظر تاریخی سرزمینی ساحلی در جنوب شرقی ایران و جنوب غربی پاکستان است که در طول خلیج عمان از رأس‌الکوه در غرب جاسک تا لاس بلا در جنوب غربی ایالت بلوچستان پاکستان گسترده‌است.


عمران و رسیدگی به سواحل مکران مورد تاکید ویژه رهبری بوده و بنا به فرمایشات ایشان ، این منطقه گنجی فراموش شده است که بایستی هر چه سریعتر از ظرفیت ها و مواهب موجود در آن بهره برده و زیرساخت های لازم برای این امر به وجود آید.


گزارش : علیرضا اشرفی ، مسئول گروه جهادی مکران دانشگاه علامه طباطبائی


 

DSC00546DSC00545

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار