۰۱ تير ۱۳۹۵ ۲۲:۲۱
کد خبر: ۴۱۹۰۱

Jalse-Vazir-Oloom---Farhadi


دكتر محمد فرهادي، وزير علوم، در ديدار با نمايندگان كانون‌هاي دانشجويي علمي، فرهنگي، هنري و نشريات دانشجويي گفت: دانشگاه‌ها بايد به انجمن‌هاي علمي دانشجويي اعتماد كرده و آنها را تقويت كنند و همچنين لازم است اين كانون‌‌‌های علمي در جهت حل مشكلات كشور و ارائه راه حل گام بردارند.


به گزارش عطنا و به نقل از روابط عمومي وزارت علوم، در اين ديدار دكتر فرهادي با حمايت از گسترش فعاليت نشريات دانشجويي اظهار داشت: اين نشريات بايد بتوانند در چارچوب قوانين مصوب فعاليت كنند و برخورد سلبي با آنها صورت نگيرد و گفتمان حمايتي بر فعاليت آنها حاكم باشد .


دكتر فرهادي با بيان اينكه انشاالله در آينده بتوانيم يك چاپخانه مركزي براي چاپ نشريات دانشجويي ايجاد كنيم، گفت: لازم است كه دستور العمل‌ها و مقررات فعاليت نشريات دانشجويي بازنگري شده و شيوه نامه‌‌‌های اجرايي نيز از سوي شوراي نظارت بر نشريات دانشجويي سريع‌‌تر در اختيار مسئولان نشريات دانشجويي قرار گيرد.


وي در ادامه گفت: ضرورت دارد كه انعكاس فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌ها به صورت مناسبي انجام شود و تقويم جامع فرهنگي كشور بايد تدوين شود.


وزير علوم در خصوص فعاليت دانشگاه‌ها در راستاي حركت به سوي دانشگاه‌‌‌های نسل سوم و كارآفرين گفت: در اين خصوص تاكيد ما بر اين است كه بخش مهارتي دانشگاه‌ها فعال‌‌تر شود .


وي افزود: در اين راستا تا كنون 600 رشته دانشگاهي بازنگري شده و همچنين 115 مركز كارآفريني در دانشگاه‌ها راه اندازي شده است. همچنين تقويت ارتباط با بخش صنعت نيز در دانشگاه‌ها گسترش يافته، به طور مثال دانشجويان دانشگاه صنعتي سهند تبريز هفته اي دو روز در واحد‌‌‌های صنعتي فعاليت‌‌ می‌كنند .


وزير علوم در بخش ديگري از سخنان خود، با بيان اينكه از ديدگاه‌هاي اعضاي انجمن‌‌‌های علمي و كانون‌‌‌های فرهنگي در بخش بومي‌سازي و تحول علوم انساني استقبال‌‌ می‌كنيم، گفت: اگر طرح‌ها و پيشنهادات ارائه شده از سوي انجمن‌‌‌های علمي دانشجويي در سطح كلان تشخيص داده شوند،‌‌ می‌توان آنها را در شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري به عنوان طرح ملي مورد بررسي قرار داد.


دكتر فرهادي با تاكيد بر تشكيل صندوق ايده‌‌‌های نو دانشجويان، در خصوص ايجاد اشتغال براي فارغ التحصيلان دانشگاهي گفت: بنا داريم با حمايت صندوق رفاه دانشجويان تسهيلاتي در اختيار فارغ‌التحصيلان دانشگاهي قرار دهيم و ان شاالله تدابير دولت پس از برجام به اين مهم كمك‌‌ می‌كند و با مواردي از قبيل ايجاد شركت‌‌‌های دانش بنيان براي فارغ التحصيلان، ايجاد معافيت‌ها و در اختيار گذاشتن تسهيلات ارزان قيمت براي آنان بتوانيم در بخش اشتغال فارغ‌التحصيلان دانشگاهي گام موثري برداريم.


همچنين در اين نشست وزير علوم به بيان خاطراتي از دوران دانشجويي خود و فعاليت در نشريات و انجمن‌‌‌های دانشجويي پرداخت .


د‌ر اين جلسه نمايندگان انجمن‌‌‌های علمي دانشجويي، كانون‌‌‌های علمي، هنري وفرهنگي، نشريات دانشجويي و اتحاديه انجمن‌‌‌های علمي دانشجويي، ديدگاه‌ها و نظرات خود را با وزير علوم در ميان گذاشتند.


گفتني است در اين ديدار دكتر سيد ضيا هاشمي، معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، مهندس ذوالفقار يزدان‌مهر رئيس صندوق رفاه دانشجويان و فضل الله ايرجي مدير كل امور فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم نيز حضور داشتند .

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار