۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۰۱
کد خبر: ۴۱۰۳۹
15-1

2-8


مهدی نمن‌الحسینی گفت: حضور در دوران پساتحریم می‌طلبد که ما ارتباطات خود را با شرکت‌های بیمه خارجی گسترش دهیم و تعاملات و همکاری‌های بین المللی داشته باشیم که از این طریق صنعت بیمه بتواند مسیر توسعه و پیشرفت خود را طی کند.


به گزارش عطنا، چندی پیش نشست تخصصی بیمه با عنوان «تبیین شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در شرکت‌های بیمه بازرگانی در سال۱۳۹۵» در موسسه آموزش عالی بیمه اکو برگزار شد.


مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی بیمه مرکزی جمهوری اسلا‌‌می‌ایران، مهدی نمن‌الحسینی از مهمانان حاضر در این نشست بود که به تنظیم سیاست‌‌‌های اقتصاد مقاومتی طی ۲۴ بند در پایان سال۹۲ اشاره کرد و گفت: دستاوردهای صنعت بیمه در دوران تحریم برای خنثی کردن آن به این صورت بود که حسابی به پشتوانه دولت ویژه تحریم ایجاد شد و این حساب در سطح کشور عملیاتی شد و پوشش‌‌‌های بیمه ای مورد نیاز از طریق این حساب انجام شد.


مهدی نمن الحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار عطنا، ضمن اشاره به نام‌گذاری سال 95 به نام اقتصاد مقاومتی در خصوص نقش بیمه‌های داخلی گفت: ما در دوران پسابرجام و بعد از تحریم‌ها در صنعت بیمه به نوعی به دنبال چند محور کاری هستیم.


وی افزود: یکی از این محورها افزایش ظرفیت صنعت بیمه کشور برای نگهداری ریسک‌های بزرگ است. این فرآیند در صورتی امکان پذیر است که ما شرکت‌هایی داشته باشیم که توانمند باشند و از بنیه مالی قوی برخوردار باشند.


مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: ما به دنبال این هستیم که شرکت های بیمه یک سرمایه متوازنی را داشته باشند که بتوانند در بازار بیمه توانمندی پذیرش ریسک را دارا باشند.


نمن الحسینی در ادامه گفت: از دیگر محورهای ما در سال جدید طراحی محصولات جدید بیمه ای است. ما در این زمینه اخیرا محصولی را تحت عنوان بیمه اعتبار فروش محصولات صنعتی در دست بررسی و اعطای مجوز داریم که فکر می‌کنیم کمک شایانی به تولیدات داخلی کشور و به ویژه خروج صنعت کشور از رکود و همچنین حضور فعال صنعت بیمه در موضوعات و زمینه‌های مختلف خواهد کرد.


وی همچنین به دستاوردهای صنعت بیمه در دوران تحریم و پساتحریم اشاره کرد و گفت: در دوران تحریم سازوکارها و برنامه‌هایی که طراحی شد، بسیار موثر واقع شد تا ریسک های بزرگ ما بدون پوشش نماند.


مدیرکل دفتر برنامه ریزی تاکید کرد: در این دوره بحث کشتیرانی، پالایشگاه‌ها و ناوگان‌های هوایی تحت پوشش بیمه‌های داخلی قرار گرفتند.


نمن الحسینی افزود: در دوران پس از تحریم نیز ما برنامه‌هایی داریم؛ به دنبال این هستیم که شرکت های ما دارای رتبه بین المللی باشند که از این طریق بتوانند از خارج قبول ریسک انجام دهند و به نوعی سرمایه و ارز وارد کشور بشود.


وی همچنین ارتقاء فعالین صنعت بیمه از لحاظ آموزش‌های حرفه‌ای، صدور مجوزهایی برای اشخاص حقیقی و حقوقی که متقاضی فعالیت در صنعت بیمه هستند، گسترش و توسعه شبکه فروش صنعت بیمه و تدوین طرح های جدید بیمه‌ای را از دیگر برنامه های صنعت بیمه در سال جدید عنوان کرد.


مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی در انتها تصریح کرد: حضور در دوران پساتحریم می‌طلبد که ما ارتباطات خود را با شرکت‌های بیمه خارجی گسترش دهیم و تعاملات و همکاری‌های بین المللی داشته باشیم که از این طریق صنعت بیمه بتواند مسیر توسعه و پیشرفت خود را طی کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار