۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۵۳
کد خبر: ۴۰۷۶۶
Shalchi

zia hashemi (2)


دکتر وحید شالچی، استاد دانشگاه علامه طباطبائی، مدیركل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم شد. به گزارش عطنا به نقل از مهر، مراسم معارفه مدیركل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد. سید ضیاء هاشمی در مراسم معارفه وحید شالچی مدیركل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی گفت: تقویت اتاق های فكر استانی و ایجاد دبیرخانه دائمی آن در وزارت علوم، تقویت كرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها و تدوین گزارش های تحلیلی در خصوص مباحث فرهنگی دانشگاه‌ها، سه ماموریت مهم این دفتر در دوره مدیریت جدید است.


وی با تاكید بر اهمیت برگزاری كرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها گفت: معاونت فرهنگی وزارت علوم در این خصوص تلاش زیادی را انجام داده است و با تدوین و پیگیری تصویب آیین نامه برگزاری این كرسی ها در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها زمینه و بستر لازم برای برگزاری مطلوب آنها را فراهم كرده است .


معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم افزود: اتاق‌های فکر استانی كه از طریق همکاری و اراده مشترک مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شکل گرفته است نهادی است كه با  میزبانی دانشگاه‌ مادر هر استان،  برای بررسی مسائل مختلف استان‌ها تشکیل می شود تا به این طریق دسترسی متقابل دولت و نخبگان استان‌ها به یکدیگر امکان‌پذیر شود و امروز این شرایط فراهم است كه وزارت علوم با محوریت دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی واجتماعی نقش موثرتری در آن ایفا كند و دبیرخانه این نهاد در وزارت علوم تشكیل شود.


هاشمی در ادامه مراسم با قدردانی از خدمات رحیم زاده مدیركل سابق دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: معاونت فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم بخشی از ساختار وزارت علوم است كه با نهادهای مهمی بیرون از این  وزارت، ارتباطات گسترده ای دارد و با قبول مسئولیت مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم توسط دكتر رحیم زاده شاهد تقویت این بخش خواهیم بود.


گفتی است دكتر وحید شالچی استادیار و عضو هیات علمی گروه پژوهشگری اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی است و بیش از این مدیریت دفتر  نظارت و ارزیابی و برنامه ریزی راهبردی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی را برعهده داشته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار