۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۵۵
کد خبر: ۳۹۹۵۱

به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، به تازگی توافقنامه همکاری بین بزرگترین دانشگاه های ایران، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه سینرگیای روسیه در مسکو منعقد شده که در برگیرنده زمینه های همکاری های گسترده ای است.


رادیو خبری ملی روسیه در این باره گزارش داد: توافق دانشگاه های ایرانی و روسی این امکان را فراهم کرده تا برنامه های مشترکی در تمامی سطوح از کارشناسی تا دکترا را به صورت مشترک سازماندهی کنند.


بنا به این گزارش، مدیریت و بازرگانی، امور مالی، زبانشناسی، بازاریابی اینترنتی و چند رشته دیگر بین تخصص هایی است که برای اجرای آن تبادل دانشجو، استاد و تجارب بین دانشگاه های ایران و روسیه انجام خواهد گرفت.


براساس برنامه اعلام شده، همچنین روسیه و ایران در سال های نزدیک تحصیلی به صورت مشترک و در چارچوب برنامه های درسی چند رسانه ای، بیش از 15 هزار دانشجو از دو کشور را جذب خواهند کرد.


از سوی دیگر، بند جداگانه این توافقنامه شامل تحصیل رایگان دانشجویان دانشگاه های ایران در دوره های آموزش رایگان زبان روسی می شود که می تواند دسترسی بیش از یک میلیون دانشجوی ایرانی را به دوره های ویژه این زبان آموزی فراهم کند.


پیش از این نیز دانشگاه دولتی فدرال اورال در شهر یکاترینبورگ روسیه از اعلام آمادگی برای پذیرش 100 دانشجوی بورسیه ایرانی برای تحصیل در مقاطع تکمیلی این دانشگاه خبر داد و خواستار گسترش همکاری ها در حوزه های علمی و دانشگاهی با جمهوری اسلامی شد.


ایران و روسیه در دو سال گذشته افزون بر برگزاری نشست ها و مذاکرات گسترده دانشگاهی در پایتخت های دو کشور، تفاهمنامه و ها و اسناد مختلفی را برای گسترش روابط در این حوزه منعقد کرده اند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار