۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۵۴
کد خبر: ۳۹۹۴۷

به گزارش عطنا به نقل از فارس، مسئولان دانشگاه آزاد در سال‌های اخیر همواره از کاهش وابستگی به شهریه سخن می‌گویند و حتی میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در تازه‌ترین سخنرانی خود در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی واحد اراک دانشگاه آزاد، کاهش وابستگی به شهریه را از اولویت‌های این دانشگاه برشمرده و اعلام کرده است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان برنامه ششم در سال 1399 میزان وابستگی به شهریه از 60 درصد به 40 درصد کاهش می‌یابد.


میرزاده در گفت‌وگویی در بهمن‌ماه سال 94 نیز از عدم افزایش شهریه این دانشگاه در سال 95 خبر داده و گفته بود: امسال در هیأت امنای دانشگاه تصویب کردیم که شهریه سال 94 نسبت به سال 93 افزایش نداشته باشد و برای سال 95 هم همین برنامه را داریم، بر اساس مصوبه هیأت امنای دانشگاه آزاد شهریه ثابت رشته‌های غیرپزشکی در سال 95 نسبت به سال 94 هیچ تغییری نمی‌یابد.


گفته میرزاده این بود که دانشگاه آزاد برنامه‌ریزی کرده است تا از طریق تبدیل به احسن کردن اموال، درآمدهای آزمایشگاه‌ها و فعالیت‌های دانش‌بنیان محققان دانشگاه آزاد درآمدزایی کند تا وابستگی دانشگاه به درآمدهای شهریه‌ای کاهش یابد و این روند در سال‌های آینده نیز ادامه می‌یابد.


اما حالا میرزاده در گفت‌وگویی از افزایش 15 درصدی شهریه دانشگاه آزاد خبر داده و گفته است: شهریه متغیر دانشجویان دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید تا 15 درصد افزایش پیدا می‌کند.


این مسئله سال گذشته نیز در دانشگاه آزاد رخ داد و دانشجویان این دانشگاه با افزایش 15 درصدی مواجه بودند که با توجه به شهریه بالای دانشگاه آزاد، افزایش شهریه برای دانشجویان نگران کننده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار