۰۳ خرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۱۶
کد خبر: ۳۹۳۱۸

hadad


دکتر غلامعلی حداد عادل در پاسخ به این سوال خبرنگار عطنا مبنی بر اینکه آیا در بومی‌سازی علوم انسانی از مرحله تاسیس عبور کرده‌ایم، گفت: ما در شروع کار قرار داریم و برای بومی سازی محتواهای درسی و علوم انسانی قدم در جاده‌ای طولانی گذاشته‌ایم و اگرچه چند قدمی هم برداشته‌ایم ولی هنوز به مقصد نرسیده‌ایم.


او درباره مطرح شدن بحث بومی‌سازی علوم انسانی بعد از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: هر موضوع و تحولی برای خود ساعت و تقویم خاصی دارد. بعضی کارها ظرف چند سال به ثمر می رسد و برخی کارها اقتضا می‌کند چند دهه یا چند قرن زمان صرف شود. طبیعت کارهای علمی این است که ظرف شش ماه و یکسال شروع نشده و در مدت کم به نتیجه نمی رسد.


رئیس بنیاد سعدی گفت: در همه جای دنیا شکل گیری فرهنگ و معارف در یک بازه زمانی فراتر از سی سال رخ داده است و از این نظر نقدی به زمان شروع بومی سازی در ایران وجود ندارد.


رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی درباره نسبت ما با علوم انسانی غربی، گفت: ما باید این علوم را به خوبی بشناسیم و هم جنبه های مفید و متناسب با اقتضائات جامعه خود را استفاده کنیم و از حیث روش و محتوا آن را پالایش کنیم.


لازم به ذکر است دکتر غلامعلی حداد عادل به عنوان رئیس شورای تحول علوم انسانی، در اولین همایش ملی بومی‌سازی برنامه‌های درسی، چیستی و چگونگی در دانشگاه علامه حضور یافته بود و در این زمینه به ایراد سخنرانی پرداخت.


این همایش یک روزه که امروز ساعت ۸ صبح در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه آغاز شده است، در برگیرنده سه نشست تخصصی مبانی بومی سازی برنامه های درسی، چیستی و چگونگی بومی سازی، بومی سازی برنامه های درسی در علوم مختلف است.


لازم به ذکر است؛ مراسم اختتامیه این همایش نیز ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار می شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار