۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۰۰:۰۸
کد خبر: ۳۸۹۵۳

anjoman (31)


همزمان با میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان جشن بزرگ «رویش» با حضور بازیگران محبوب سینما و تلویزیون و نمایندگان وزارت علوم در میان شور و شوق دانشجویان، در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد و از کانون های برتر دانشگاه در سال 95 تجلیل به عمل آمد.


به گزارش عطنا، مهران رجبی، احسان کرمی و رامبد جوان مهمانان ویژه این مراسم بودند که حال و هوای با نشاطی را در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری به وجود آوردند.


«رویش» نخستین جشنواره درون دانشگاهی کانون های فرهنگی و هنری دانشگاه علامه طباطبائی است که به همت معاونت فرهنگی این دانشگاه در واپسین روز اردیبهشت ماه برگزار شده و از کانون های برتر و دانشجویان نمونه این عرصه تقدیر به عمل آمد.


مراسم با بخشهای مختلفی از جمله اجرای احسان کرمی، خاطره گویی مهران رجبی و تقدیر از رامبد جوان همراه بود.


محمد نجیمی دبیر دبیران کانون های فرهنگی ضمن ابراز خوشحالی و تشکر از حضور پرشور دانشجویان گفت: استعدادهای خوبی در بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور وجود دارد که در کانون های مختلف دانشگاه شاهد حضور و تلاش این دانشجویان هستیم.


وی افزود: این اولین جشنواره رویش داخلی است که در دانشگاه علامه برگزار می شود و خدا را شکر که می توانیم استعدادهای برتر حوزه فرهنگ و هنر را معرفی کنیم.


او ادامه داد:کانون های دانشگاه در حوزه های مختلفی تبیین شده است و دانشجویان به فراخور توانایی هایشان مشغول فعالیت هستند.


دکتر حسن ملکی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه در سخنانی اظهار داشت: هشت ماه پیش که معاون فرهنگی دانشگاه منصوب شدم، مانند هرکس دیگری برای خود آرزوها و آرمان هایی داشتم و تصمیم به انجام فعالیت هایی داشتم اما نمی دانستم همکارانی که در اختیار دارم دارای چه قابلیت هایی هستم.


ملکی افزود: وقتی با این مجموعه از همکاران آشنا شدم، متوجه شدم که ما می توانیم در معاونت فرهنگی دانشگاه کارهای بزرگی را انجام دهیم.


ملکی با اشاره به اینکه نام این جشنواره مثال عینی پیدا کرده است افزود: کانون های فرهنگی و هنری در حال رویش و پیشرفت هستند و در این زمان بسیار کم، کانون های جدید تاسیس شده است و کانون های قدیم فعال تر شده اند.


معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علامه عنوان کرد: آنچه که در کلاس های درس دست یافتنی نیست در کانون ها شدنی است. در کلاس های درس جز آموزش و ارائه مطلب صورت نمی گیرد و این برای داشتن جوانانی پویا و کامل کافی نیست.


در ادامه برنامه مهران رجبی به جمع مهمانان اضافه شد که با تشویق دانشجویان همراه شد. این بازیگر سرشناس ضمن بیان خاطراتی از دوران بازیگری خود، مورد تقدیر قرار گرفت.



دکتر سلیمی: باید به دانشجویان اعتماد کنیم


anjoman (10)


در این مراسم دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه با ابراز خوشحالی از وجود همچنین دانشجویانی ضمن قدردانی از تیم فرهنگی دانشگاه اظهار داشت:با وجود اینکه دانشگاه ما مملو از کاستی ها است هر اقدامی که شده شما انجام داده اید و ما سعی کرده ایم کمتر مزاحمت ایجاد کنیم و بیشتر به دانشجویان اعتماد کنیم.


وی تاکید کرد : هر موقع که به دانشجویان به عنوان تهدید نگاه نکنیم و به اندیشه، هنر و فراورده های آنها اعتماد کنیم موجب شکوفایی در سطح کشور خواهد شد.


سلیمی در پایان عنوان کرد: خواهش من این است در این شور و شوق و شکوفایی کاستی های ما را نادیده بگیرید و همین که شما دانشجویان دست فرهنگ دانشگاه را فشرده اید؛ انشالله سطح فرهنگ کشور غنی تر شده و ما بتوانیم به عنوان دانشگاهی فرهنگ ساز عمل کنیم.


در بخش دیگری از جشن دکتر شالچی، مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه در سخنان خود دغدغه ای را مطرح کرد: در دانشگاه مسائل و مشکلاتی به ویژه در حوزه فرهنگ داریم که با آن دست به گریبانیم.


وی از جمله این مسائل را وفاق اجتماعی، ارزشهای دگرخواهانه و هنر دانست و درباره هنر گفت: هنر آن جایگاه لازم را در جامعه ما پیدا نکرده است. هنر مثل خوراک، پوشاک و غیره جزو لزومات زندگی است.


در ادامه دکتر صحرایی، رئیس حراست دانشگاه این نهاد را یار و دوست دانشجویان معرفی کرد.


اما در بخش هیجان انگیز برنامه از کانون های برتر دانشگاه با رای داوران با حضور نمایندگان وزارت علوم و دکتر ملکی ، دکتر شالچی و دکتر محمود زاده، تقدیر به عمل آمد و به دبیران این کانون ها لوح و تندیس اهدا شد.


برنامه در میان شور وشوق بی نظیر دانشجویان با اجرای گروه موسیقی دانشگاه علامه ادامه یافت.



اسامی کانون های برتر دانشگاه علامه در سال 95


anjoman (4)


دکتر مجتبی محمودزاده ، مدیر امور فرهنگی دانشگاه ، قبل از قرائت بیانه از استقبال بی نظیر دانشجویان از فعالیت های فرهنگی ابراز خرسندی کرد و این امر را باعث افتخار دانست.


بخشی از این بیانیه به شرح زیر است؛


«هیئت داوران مراتب خرسندی و سرافرازی خود  را از حجم و کیفیت فعالیت های صورت گرفته توسط دانشجویان فعال کانون ها ابراز نموده و این فعالیت ها در راستای اعطلای فرهنگ، ادب و هنر در دانشگاه علامه، موجب اعطلای کیفیت سایر فعالیت های دانشگاه اهم از پژوهشی و اموزشی بوده و در راستای تحقق رسالت دانشگاه است.


با توجه به سیاست جشنواره مبنی بر حمایت از همه کانون های  فرهنگی هنری در هر حوزه داوری یک کانون برتر مورد داوری قرار گرفته و بر اساس نظر هیئت داوران یک کانون فرهنگی برتر نیز با توجه به نزدیکی امتیاز به کانون برتر به عنوان شایسته تقدیر معرفی شده است.


نظر به فعالیت چشم گیری که توسط همه دبیران کانون ها صورت گرفته است و با توجه به این که امتیاز بسیاری از دبیران  تفاوت قابل توجهی باهم نداشته است دبیر نمونه انتخاب نگردیده است و از همه دبیران تقدیر شده است.


بر خود لازم می دانیم تا از حمایت های بی دریغ دکتر سلیمی ریاست دانشگاه و دکتر ملکی معاون فرهنگی دانشگاه و علیرضا کیائی کارشناس کانون های فرهنگی و هنری و تمام دبیران کانون ها به خاطر زحمات بی دریغشان قدر دانی نماییم».


بعد از از قرائت بیانیه اهدای جوایز برگزار شد که اسامی برگزیدگان به شرح ذیل است؛




  • کانون برتر در حوزه خلاقیت و نوآوری:


کانون کتاب و کتابخوانی؛ به دبیری زهرا شهریار




  • کانون برتر در حوزه فعالیت های ترویجی:


(ضمن تقدیر از کانون فیلم و عکس)


کانون خیریه؛ به دبیری حسین علیمرادی




  • کانون برتر در حوزه آموزش:


کانون گویندگی و اجرا؛ به دبیری علیرضا اسفندیاری


کانون صنایع دستی و هنرهای تجسمی؛ به دبیری زینب باقری




  • کانون برتر در حوزه رسانه:


(ضمن تقدیر از کانون خیریه و کتابخوانی)


کانون موسیقی؛ به دبیری متین آذر




  • کانون برتر در حوزه برگزاری جشنواره:


کانون کانون تئاتر؛ به دبیری امیرحسین جلالی




  • کانون برتر در حوزه جذب مخاطب:


(ضمن تقدیر از کانون موسیقی)


کانون فیلم و عکس؛ به دبیری محمد نظری




  • کانون برتر حوزه مسابقه:


کانون شعر و ادب؛ به دبیری امیررضا وکیلی




  • کانون برتر در حوزه دینی و مذهبی:


کانون قرآن و عترت؛ به دبیری رضا داد




  •  کانون برتر در بخش تولید محتوا فرهنگی:


کانون گویندگی و اجرا؛ به دبیری علیرضا اسفندیاری

  • کانون برتر از نگاه دانشجویان:


کانون موسیقی؛ به دبیری متین آذر

  • کانون برتر از نگاه داوران:


کانون کتاب و کتابخوانی؛ به دبیری زهرا شهریار

  • کانون برتر کانون ها:


کانون خیریه؛ به دبیری حسین علیمرادی

  • عضو برتر:


مهرسا شیرزادیان

حسام آرین

تجلیل از رامبد جوان به پاس تلاش برای اعتلای فرهنگ


anjoman (9)


شایان ذکر است در بخشی از برنامه از مهمان ویژه این جشن، رامبد جوان به پاس چند سال کار فرهنگی و هنری و اعتلای فرهنگ درست در جامعه از طرف معاونت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی تندیسی به رسم یادبود اهدا شد. این بخش با «تشویق های خندوانه ای» دانشجویان همراه بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار