۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۵۰
کد خبر: ۳۸۶۸۰
balali mood

motamed-nejad


پروفسور «مهدی بلالی مود» در مراسم نکوداشت کاظم معتمد نژاد پدر علوم ارتباطات نوین ایران و اختتامیه جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های خراسان جنوبی در بیرجند گفت: پروفسور کاظم معتمدنژاد نه تنها متعلق به خراسان جنوبی بلکه متعلق به همه دنیاست.


پروفسور «مهدی بلالی مود» روز دوشنبه 27 اردیبهشت 95 (روز ارتباطات و روابط عمومی) در مراسم نکوداشت کاظم معتمد نژاد پدر علوم ارتباطات نوین ایران و اختتامیه جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های خراسان جنوبی در بیرجند افزود: وی از لحاظ سجایا و مکارم اخلاقی، انسانی سرآمد بود، با مصباح زاده که روزنامه کیهان را راه اندازی کرد، در زمینه خبر و ترجمه همکاری داشت.


وی ادامه داد: این استاد فقید، عاشق خدمت به کشور بود و برای توسعه علوم ارتباطات و روزنامه نگاری در ایران ماند، هرچند امکان کار در فرانسه و خیلی از کشور های دیگر دنیا برایش مهیا بود.


وی تصریح کرد: تقاضای من از مسئولان خراسان جنوبی این است همانطور که یک بوستان به نام مرحوم معتمد نژاد در بیرجند نامگذاری کردند ، به موزه مفاخر خراسان جنوبی که اردیبهشت ماه سال 94 افتتاح شد، رسیدگی کنند.


بلالی مود در ادامه بیان کرد: در حال حاضر این موزه در شان استان و مفاخر آن نیست، مجسمه دکتر معتمد نژاد شکل مناسبی ندارد،آثار وی و دیگر بزرگان استان باید در این موزه در دسترس باشد. پروفسور مهدی بلالی متولد سال 1321 شهر مود بیرجند در استان خراسان جنوبی است.


سید احمد میر عابدینی نیز در این مراسم گفت: مرحوم معتمد نژاد معیار معلمی را بالا برد و امروز توقع انسان از شاگردان هم بیشتر از گذشته است.


این پژوهشگر ارتباطات اجتماعی افزود: من سال ها در حوزه های ارتباطات و مطبوعات کشور حضور داشتم،یکی از موارد مهمی که با آن مواجه بودم سنجش تاثیرگذاری وتاثیر پذیری در افراد است.


وی اظهار کرد: باید بدانیم هر کاری چه تاثیری در فرد یا جامعه دارد، مرحوم معتمد نژاد بر روی دانشجویان تاثیر فکری داشت، همه او را برای ارزشی که داشت دوست داشتند، واین دوست داشتن از سر نیاز نبود.


وی یادآور شد: این شخصیت فرهیخته خود را وقف خدمت به دانشجویان و مردم کرد و انجام کار خیر را لازم می دانست، وی مفهوم توسعه را بطور عینی به دانشجویان آموخت.


میرعابدینی در ادامه بیان کرد: جدایی از این شخصیت بزرگ بسیار سخت است، وی به توسعه همه جانبه باور داشت، و در حوزه ارتباطات تلاش کرد، کشور در همه عرصه ها به توسعه برسد.


وی یادآور شد: این مرحوم همیشه به فکر تربیت دانشجو از طریق راهنما شدن در پایان نامه های دانشجویی بود، اعتقاد راسخ به عشق انسانی و خدمت به مردم داشت.


همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: مرحوم معتمد نژاد پدری برای اهالی رسانه در همه دوران هاست، مهمترین دغدغه وی استقلال حرفه ای روزنامه نگاری بود.


احمد محبی افزود: آثار وخدمات این استاد فرزانه نه تنها در دانشگاه تهران بلکه در دانشگاه های دنیا یک انقلاب نوین در عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی ایجاد کرد.


وی اظهار کرد: برگزاری نکوداشت برای مفاخر کشور مثل مرحوم معتمد نژاد ضمن الگوسازی برای نسل جدید، برای سایر بزرگان هم انگیزه ایجاد می کند.


وی یادآور شد: روزنامه نگاری کشور مرهون زحمات خدمات معتمد نژاد است، تقاضا داریم دبیرخانه دایمی این جشنواره به افتخار این استاد عظیم الشان در خراسان جنوبی مستقر شود.


معتمدنژاد،در سال 1313 در شهر «مود» از توابع شهرستان سربیشه خراسان جنوبی متولد شد. مود در 30 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.


وی تحصیلات ابتدایی و قسمتی از تحصیلات متوسطه را در زادگاهش و بخشی را نیز در بیرجند و سال ششم رشته ادبی را در دبیرستان مروی تهران گذراند.


معتمد نژاد در سال 1336ه.ش در دوره کارشناسی و سال 1339در مقطع دکتری قضایی از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران دانش آموخته شد.


وی همچنین در دانشگاه سوربن فرانسه موفق به اخذ دکتری حقوق و علوم سیاسی و نیز دکتری تخصصی روزنامه نگاری از موسسه مطبوعات و علوم نظری دانشگاه پاریس شد.


معتمد نژاد در حوزه های مختلف ارتباطات، روزنامه نگاری، حقوق و اخلاق حرفه ای و جامعه اطلاعاتی در مدت 50 سال اخیر نقش موثری داشت و اعتبار ویژه ای در محافل علمی و فرهنگی ایران و جهان دارد.


کتاب ها و مقالاتی چون « حقوق مطبوعات»، « ارتباطات بین الملل»، ارتباط جمعی غربی و انقلاب اسلامی ایران، بازنگری انتقادی نظریه های غربی توسعه بخشی ارتباطات در جهان سوم و تحقیق در پوشش خبری انقلاب اسلامی ایران در وسایل ارتباط جمعی غرب از جمله آثار اوست.


در این مراسم از 26 نفر از برگزیدگان این جشنواره در بخش تیتر، عکس، سرمقاله، خبر و گزارش با اهدای جوایزی تجلیل شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار