۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۰۹:۱۵
کد خبر: ۳۶۶۴۴

1752557به گزارش عطنا به نقل از مهر، تقی ترابی درخصوص علت راه اندازی معاون برنامه‌ ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان در واحد علوم تحقیقات گفت: با توجه به افت تقاضا برای تحصیل در سال های اخیر، دانشگاه نمی تواند صرفا متکی به شهریه دانشجویان باشد پس باید به دنبال راهکاری مناسب برای کسب درآمد و دستیابی به ثروت از علم باشد.


وی افزود: معاونت برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان این واحد دانشگاهی مسئول متوازن و متعادل ساختن و نگه داشتن ساختار ساختمانی، هرم سازمانی و تدوین ساز و کارهایی است که بتواند باعث رونق اقتصادی دانشگاه و تامین منابع درآمدزایی از محلی غیر از شهریه شود.


معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان از برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی برای توانمندسازی نیروی انسانی در واحد علوم و تحقیقات، خبر داد و گفت: دوره های آموزشی با هدف درآمد زایی و همچنین توانمندسازی نیروی انسانی توسط این معاونت برگزار می شود.


ترابی خاطرنشان کرد: ارتباط دانشگاه با صنعت در این شرایط اقتصادی چندان آسان نیست و لازمه موفق بودن در این راه بهبود وضعیت اقتصادی کشور است.


وی عنوان کرد: اگر بنگاه های اقتصادی جامعه احساس نیاز به خروجی های دانشگاه کنند و حاظر باشند بهای استفاده از این خروجی ها را بپردازند، می توان ادعا کرد که دانشگاه در انجام رسالت خود خوب عمل کرده و جامعه اقتصادی کشور متقاضی استفاده از محصولات آن خواهد شد.


معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان اظهار داشت: دانشگاه و اقتصاد باید در یک جهت حرکت کنند که لازمه این امر شکل گیری بازاری تحت عنوان علم و فناوری است که در آن محصولات دانشگاه ارزش و قیمت یافته و صنعت در این بازار برای بهره برداری ازاین فناوری بهای آن را پرداخت کند.


ترابی تصریح کرد: بر این اساس تعدادی کارگاه آموزشی با هدف آشنا ساختن اعضای هیات علمی و دانشجویان با نحوه شکل گیری شرکت های دانش بنیان در واحد علوم و تحقیقات برنامه ریزی شده است.


وی در رابطه با اینکه آیا تفاوتی میان دانشگاه های آزاد و دولتی در پروسه دانش بنیان وجود دارد، گفت: هنوز در بسیاری از ارگان ها میان دانشگاه های آزاد و دولتی تبعیض قائل می شوند و در برخی از وزارتخانه ها نیز رفتاری تبعیض گونه با دانشجویان را شاهد هستیم. به همین دلیل دانشگاه های دولتی از امتیاز بهتری نسبت به دانشگاه  آزاد برخوردار است زیرا با حمایت بیشتری روبه رو است اما این دلیل موجهی برای عدم تلاش و آینده نگری برای دست یابی به شرایط ایده آل در دانشگاه آزاد نخواهد بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار