۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۱۲:۳۴
کد خبر: ۳۶۱۹۹
taganjari (3)

taganjari (2)


دبیر انجمن علمی مشاوره در گفت‌وگو با عطنا از برگزاری همایش «مظلومیت ستایش‌ها، بررسی ابعاد حقوقی، روان‌شناختی و جامعه‌شناختی» در سالن بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی خبر داد و گفت: همایش امروز را از زوایای مختلف می توان نگاه کرد، هم از زاویه مسائل حقوقی هم از زاویه علوم اجتماعی و نهاد های تاثیرگذار در این رابطه و هم چنین پدیده های روانی که سوژه اصلی این همایش با آن ها روبه رو شده است.


امین تجن‌جاری افزود: ما می خواهیم بررسی کنیم که چه فاکتورهایی وجود داشته تا این ماجرا رخ داده است. این انجمن با همکاری مشترک انجمن علمی دانشجویی حقوق و انجمن علمی دانشجویی مشاوره برگزار می‌شود.


دبیر انجمن همچنین از اساتید دعوت شده جهت نقد و بررسی در این همایش نام برد و گفت: دکتر معصومه اسماعیلی، ریاست انجمن مشاوره ایران و هم چنین دکتر فرنگیس کاظمی، مدیر گروه رشته روان‌شناسی استثنایی دانشگاه علامه طباطبائی و در بحث حقوقی دکتر منصور میرسعیدی، هیئت علمی دانشکده حقوق و در بحث علوم اجتماعی هم آقای صادق پیوسته دانشجوی دکتری و عضو پژوهشکده آصف مهمانان برنامه امروز خواهند بود.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: چیزی که بیشتر از همه ما را به سمت این موضوع واداشت این بود که بسیاری از مطالبی که در فضای مجازی منتشر می شوند الزاماً درست نیستند و ما از نگاه علمی به این مسئله پرداختیم.


امین تجن‌جاری افزود: دلیل اینکه این پدیده را از زوایای مختلف مورد واکاوی قرار دادیم این است که به افراد دید علمی بدهیم که تن به واقعیت هایی که ممکن است در فضای مجازی درست نباشد، ندهند.


او هم چنین اشاره کرد: ما بیشتر به دنبال نقد وبررسی این پدیده از سه دید مختلف هستیم چون نگاه تک بعدی نگاهی غیر علمی است.


وی ادامه داد: دلیل اصلی اینکه ما به دنبال تلفیق این سه نگاه بودیم بیشتر به این خاطر است که ما اگر نگاه جامع تری به این پدیده داشته باشیم سبب می شود که من به عنوان یک دانشجوی روان شناسی و مشاوره که با زوایای حقوقی و هم چنین زوایای اجتماعی ماجرا آشنا نیستم با حضور در این نشست دیدی همه جانبه پیدا خواهم کرد. این موضوع در مورد بچه های حقوق و علوم اجتماعی نیز به همین ترتیب صدق می کند.


دبیر انجمن علمی مشاوره در انتها خاطر نشان کرد: اگر ما به تنهایی این همایش را برگزار می کردیم یقینا استقبال به این حد نبود و ترکیب این سه نگاه باهم حتی برای دانشجویان سایر رشته ها نیز مفید خواهد بود.


لازم به ذکر است این همایش ساعت 13 الی 16 در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار می شود.


setayesh

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار