۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ۱۶:۰۶
کد خبر: ۳۵۲۱
image

پس از موفقیت های پیاپی اساتید دانشگاه علامه در عرصه های علمی در طول یکسال و نیم اخیر و به ویژه کسب جایزه معتبرترین همایش علوم انسانی کشور یعنی جشنواره ی فارابی توسط پنج تن از اساتید برجسته دانشگاه علامه و هم چنین پس از تجلیل از دکتر سالار منافی اناری در همایش ملی کرسی های نظریه پردازی ، اینبار دانشگاهیان دانشگاه علامه شاهد خبر خوش دیگری از سوی اساتید این دانشگاه هستند.


به گزارش باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) ، مراسم سی و دومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و دومین دوره جایزه جهانی کتاب سال صبح امروز یکشنبه (نوزدهم بهمن ماه) با حضور دکتر روحانی، رئیس‌جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد و در این مراسم از دکتر سعید حمیدیان عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات دانشگاه علامه تجلیل و کتاب "شرح شوق" ایشان به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی برگزیده شد.


دکتر حمیدیان در این اثر به شرح و تحلیل اشعار حافظ پرداخته است .


از دکتر سعید حمیدیان بیشتر بدانید:



در سایت "سخن سعید ( وبسایت شخصی دکتر حمیدیان) " در خصوص زندگی نامه ایشان نوشته شده است:



دکتر سعید حمیدیان در اردیبهشت 1324 خورشیدی در تهران دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی را در دبستان «جلوه» و متوسطه را در دبیرستان­های «جلوه»، «دارالفنون» و «بوعلی سینا» در تهران سپری کرد و در سال 1343 دیپلم را اخذ کرد.


تحصیلات دانشگاهی را تماماً در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و در رشته زبان و ادبیات فارسی طی کرد؛ در سال 1343 در دوره کارشناسی مشغول به تحصیل شد و در سال 1347 با رتبه ممتاز به پایان رساند.در سال 1350 به عنوان نفر اول امتحانات ورودی در دوره کارشناسی ارشد پذیرفته شد و این دوره را در سال 1352 با رتبه ممتاز سپری کرد. در همین سال به عنوان نفر اول کنکور ورودی در دوره دکتری پذیرفته شد، دورة دوساله دکتری در سال 1354 با دفاع از رساله­ای تحت عنوان «تصحیح، تحشیه و تعلیق فرهنگ جعفری، تألیف محمد مقیم تویسرکانی (فرهنگ پارسی)» به راهنمایی استاد معظّم جناب آقای دکتر سید جعفر شهیدی به پایان رساند و موفق به اخذ درجة دکتری با رتبة عالی شد.


ایشان هم اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی می باشند.



 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار