۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ۰۶:۳۲
کد خبر: ۳۴۴۸۸
Nemayeshgah

Nemayeshgah22


بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در تاریخ 15 الی 25 اردیبهشت ماه 95 در محل نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می شود. نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نمایشگاه کتابی است که هرساله در اردیبهشت ماه در مصلی تهران برگزار می شود و میزبان جمعیت انبوهی از مشتاقان کتاب و کتابخوانی خواهد بود. گفتنی است که قرار است این نمایشگاه از سال 1395 در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در جنوب شهر تهران برگزار گردد.


معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، هر ساله در ایام برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کارت ویژه خرید یارانه ای کتاب را در اختیار دانشجویان عزیز قرار می دهد.


قابل ذکر است که بن کارت دانشجویی صرفاً ویژه دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و طلاب علوم دینی است.


دانشجویان متقاضی برای دریافت بن کتاب بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب می توانند از 28 فروردین الی 1 اردیبهشت با مراجعه به سامانه توزیع بن کارت دانشجویی به نشانی http://bon.tibf.ir درخواست خود را برای دریافت بن ١٠٠ هزار تومانی خرید كتاب ثبت كنند.


سهم دانشجو در دریافت بن‌های ١٠٠ هزار تومانی، ٦٠ هزار تومان است كه پرداخت آن از طریق اپلیكیشن «آپ» و پس از نهایی شدن فرایند ثبت نام انجام می‌شود.


گفتنی است که بن دانش آموزی نیز 50 هزار تومان است كه٥٠ درصد آن به صورت یارانه و ٥٠ درصد سهم پرداختی دانش‌آموز است.


پس از پرداخت مبلغ بن کتاب، یک حساب بانکی توسط بانک شهر برای متقاضیان بن کتاب ایجاد شده و اطلاعات آن شامل شماره كارت، رمز دوم، cvv 2 و تاریخ انقضا از طریق پیامك برای دانشجو ارسال می‌شود.


دانشجویان می‌توانند پس از دریافت اطلاعات كارت، بدون نیاز به کارت فیزیکی به آسانی با استفاده از اپلیکیشن آپ در تمامی غرفه‌های نمایشگاه  اقدام به خرید کتاب کرده و علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه، از مزایا و جوایز در نظر گرفته شده برای پرداخت اپلیكیشنی بهره‌مند شوند.


لازم به ذکر است که با هماهنگی‌های به‌عمل آمده با اپراتورهای تلفن همراه كشور، استفاده از اپلیکیشن آپ در مدت زمان برگزاری نمایشگاه هیچ هزینه‌ای برای اینترنت همراه بازدیدكنندگان نمایشگاه نخواهد داشت. لذا دارندگان سیم کارت‌های دائمی و اعتباری تمامی اپراتور‌ها می‌توانند به صورت رایگان و بدون کم شدن حجم ترافیک اینترنت همراه خود از طریق اپلیکیشن آپ و با استفاده از اعتبار بن کتاب خود اقدام به خرید کتاب کنند.


در خصوص کارت‌های فیزیکی هم لازم به ذکر است که متقاضیان پس از ثبت نام و تأیید هویت و پرداخت سهم دانشجو یا طلبه (به صورت اینترنتی یا از طریق آپ شرکت آسان پرداخت) برای دریافت بن کارت می‌بایست شخصاً و صرفاً به شعبه‌ای که در زمان ثبت نام انتخاب کرده‌اند مراجعه کرده و از مراجعه به شعب دیگر خودداری کنند.


کارت فقط به شخص متقاضی تحویل داده می‌شود ولاغیر. هم چنین عزیزانی که روش کارت مجازی را انتخاب می کنند نیاز به مراجعه به شعب بانک را ندارند.


مبلغ موجود در کارت‌ها 100 هزار تومان است که 40 هزار تومان آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و  60 هزار تومان آن نیز توسط شخص دریافت کننده کارت به صورت پرداخت می‌شود.


مدارک لازم هنگام دریافت کارت عبارتند از کارت دانشجویی یا طلبگی معتبر، کارت ملی یا شناسنامه جدید و شماره رهگیری ثبت‌نام در سامانه. هم چنین هر دانشجو مجاز به دریافت یک کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب است.


زمان توزیع کارت‌ها هم از تاریخ ۸ تا پایان نمایشگاه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ است. هم چنین کارت‌ها فقط در مدت برگزاری نمایشگاه کتاب امسال اعتبار داشته و از طریق دستگاه‌های کارت خوان داخل غرفه ناشران قابل استفاده است.



 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
نظرات بینندگان
دانشجوی دکتری پردیس علامه!
-
03/02/1395 - 00:55
0
0
دانشگاه امسال هم شماره دانشجویی ما را به ارشاد نداده بود تا بتوانیم ثبت نام کنیم!
پر بازدیدها
آخرین اخبار