۰۸ فروردين ۱۳۹۵ ۱۳:۲۰
کد خبر: ۳۳۱۹۸

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور اقتصاد مقاومتی گفت: دانشگاه ها و مراکز علمی کشور مناسب ترین مکانی هستند که با برنامه ریزی های عملیاتی می توانند سبب تحقق اقتصاد مقاومتی شوند.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، محمدجعفر صدیق اظهار کرد: دانشگاه ها به سبب اینکه بخش های تحقیقات و آموزش دارند؛ یکی از پرکارترین واحدهایی هستند که می توانند در تحقق اقتصاد مقاومتی موثر باشند.


وی گفت: یکی از کارایی های دانشگاه ها و مراکز علمی کشور این است که می توانند به چگونگی برنامه هایی که منجر به تحقق اقتصاد مقاومتی می شود را ترسیم کنند.


مشاور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در امور اقتصاد مقاومتی افزود: متاسفانه هم اکنون یک برنامه واحدی در زمینه اقتصاد مقاومتی وجود ندارد و بر همین اساس نیز مراکز علمی کشور رشد یکسانی در این زمینه ندارند.


وی ادامه داد: این امر به سبب این است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برنامه مشخصی در این زمینه نداشته است و دانشگاه ها به صورت مستقل عمل می کنند.


صدیق خاطرنشان کرد: معتقدم باید در سال جدید وزارت علوم در جلسه هیات های امنای دانشگاه های سرتاسر کشور این مساله را مطرح کرده و با اعلام خط و مشی در به نتیجه رساندن اقتصاد مقاومتی در مراکز علمی کمک کند.


وی در ادامه اظهار داشت: کمک به تحقق سامانه خلاقیت و نوآوری ملی، تبدیل دانشگاه ها به مراکز علمی کارآفرین، ایجاد دوره های بین المللی دانشگاه ها و افزایش راندمان در آموزش عالی از جمله برنامه های وزارت علوم در این زمینه به شمار می رود.


صدیق گفت: منظور از تبدیل کردن دانشگاه ها به مراکز علمی کارآفرین این است که دانشجویان فقط منتظر شغل نباشند و دانشگاه ها افراد خلاق و کارآفرین را شناسایی و آنان را حمایت کنند.


وی تصریح کرد: همچنین منظور از بین المللی سازی دانشگاه ها، جذب دانشجویان خارجی است، چرا که علاوه بر ارزآوری می تواند به جوانان ملل مختلف اهداف مقدس نظام را تبیین و آنان را به عنوان سفرای فرهنگی به کشورهایشان فرستاد.


مشاور وزیر علوم در امور اقتصاد مقاومتی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی گفت: اگر نسل جوان را تجهیز و به نسل ثروت آفرین تبدیل کنیم به طور حتم می توان به اهداف سند چشم انداز توسعه دست یافت.


سال 95 به عنوان اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نامگذاری شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار