۰۴ فروردين ۱۳۹۵ ۱۶:۲۴
کد خبر: ۳۲۹۵۵

سال ۱۳۹۴ برای حوزه علوم انسانی سال متفاوتی بود چراکه با تشکیل شورای توسعه پژوهش و فناوری در علوم انسانی توسط وزیر علوم پای متولی به این حوزه باز شد.


2027784


به گزارش عطنا به نقل از مهر، در سال گذشته با تشکیل شورای توسعه پژوهش و فناوری در علوم انسانی و هنر در وزارت علوم قدم بزرگی برای خلاء پژوهش و فناوری در حوزه علوم انسانی برداشته شد و تا حدودی فعالیت های این حوزه سامان گرفت.


در مهرماه سال ۹۴ محمد فرهادی با صدور احکام جداگانه‌ای، وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم را به عنوان نایب رئیس، محسن شریفی و خسرو پیری را به عنوان اعضای این شورای منصوب کرد.


پس از انتصاب اعضا، این شورا جلسات خود را با حضور روسای دانشگاه های فعال در حوزه علوم انسانی و روسای پژوهشگاه های مرتبط با این حوزه برگزار شد.



تدوین برنامه کلان پژوهشی علوم انسانی


از مهم ترین نتایج برگزاری جلسات این شورا تدوین برنامه کلان پژوهشی علوم انسانی است که مقدمات تدوین آن از سال ۹۴ آغاز شده و در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

قرار است برای تدوین این سند برنامه های راهبردی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی فعال در حوزه علوم انسانی بررسی و با کمک کارشناسان این برنامه تدوین و نهایی شود که در یک سال گذشته بخش زیادی از برنامه های راهبردی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی این حوزه در جلسات شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی بررسی شده است.


براساس برنامه کلان پژوهشی علوم انسانی بستری فراهم خواهد شد تا فعالیت های دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در این حوزه تخصصی شوند و از بروز فعالیت های موازی جلوگیری شود.


تدوین این سند با محوریت بیانات مقام معظم رهبری، شورای عالی انقلاب فرهنگی و اسناد بالا دستی کشور در حوزه علوم انسانی صورت می گیرد.



تشکیل کمیته های تخصصی در شورای پژوهشی علوم انسانی


برای پیشبرد اهداف این شورا سه کمیته تخصصی با عناوین برنامه ریزی پژوهشی، توسعه فناوری و حمایت و پشتیبانی تشکیل شد و اعضای این کمیته ها اقدام به برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت در حوزه علوم انسانی خواهند داشت.

این کمیته ها موضوع تدوین برنامه کلان پژوهشی علوم انسانی را در دستور کار دارند و این تدوین برنامه از اولویت های کاری این کمیته ها بشمار می رود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار