۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۱۱
کد خبر: ۳۲۱۱۴

به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی اظهار کرد:معاونت آموزشی دانشگاه آزاد در حال تدوین آیین‌نامه‌ای است که طبق آن واحدهای مختلف دانشگاه بتوانند از وجود اساتید خارجی،مخصوصا اساتید ایرانی مقیم خارج از کشور که از دانش روز برخوردار هستند، در واحدهایی که نیاز به اساتید خارجی در آنها احساس می‌شود در قالب برگزاری دوره‌های کوتاه مدت بهره ببرند.
وی درمورد جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی نیز توضیح داد: دانشگاه آزاد در حال حاضر دارای 4 تا 5 هزار دانشجوی خارجی است اما بسیاری از واحدهای این دانشگاه تمایل دارند تفاهم نامه‌هایی با برخی از کشورها،مخصوصا کشورهای همسایه داشته باشند تا بتوانند از این ظرفیت و تقاضایی که در این کشورها وجود دارد استفاده کرده و کلاس هایی برای متقاضیان موجود در این کشورها دایر کنند.
برگزاری کلاس‌های اختصاصی برای دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: برای مثال واحدهای واجد شرایط قادر باشند کلاسی مختص دانشجویان عراقی یا کشورهای دیگر مانند افغانستان،تاجیکستان ... برگزار کنند.دانشجویان متقاضی در این کشورها نیز به دلیل امنیت و هزینه کم تر تحصیل در کشور ایران نسبت به کشورهای اروپایی و همچنین نزدیک بودن فرهنگ‌ کشورها به یکدیگر از تحصیل در ایران استقبال می‌کنند.
سامان‌دهی جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد
حسین‌زاده لطفی در پایان از سامان‌دهی جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: در برخی از رشته‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی، مازاد هیات وجود دارد به همین خاطر در نظر داریم جذب اعضای هیات علمی را سامان‌دهی کرده و فقط در رشته‌هایی که نیاز وجود دارد جذب اعضای هیات علمی صورت می‌گیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار