۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۱۸۰۱

sardar sayt (1)


مراسم کاشت ده نهال به نام و یاد شهدا و مفاخر دانشگاه تهران مقارن با روز درختکاری و با حضور رئیس دانشگاه تهران برگزار شد.


به گزارش عطنا و به نقل از  ایسنا، در این مراسم که صبح شنبه پانزدهم اسفند ماه در جوار یادمان شهدای گمنام در دانشگاه برگزار شد، هیات رئیسه دانشگاه تهران به همراه تعدادی از اساتید، کارکنان و دانشجویان حضور داشتند.


دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران، در این مراسم ضمن ابراز تسلیت به مناسبت رحلت حضرت آیت الله واعظ طبسی، تولیت آستان مقدس بارگاه رضوی و از یاران صدیق و وفادار امام و انقلاب، اهمیت توجه ویژه به فضای سبز را بسیار حیاتی خواند و گفت: «خوشحالیم که در حد بضاعت خود ولو به صورت نمادین به تکریم و احترام درخت و این روز مهم می پردازیم».


سرسنگی افزود: «برنامه‌های ما قطعا در آینده غنی‌تر و مبسوط‌تر به حوزه‌ی فضای سبز خواهد پرداخت».


معاون فرهنگی دانشگاه تهران با اشاره به وضعیت بحرانی آلودگی محیط زیست بویژه در کلان شهرها گفت: «شهرهایی مانند تهران از نفس افتاده‌اند و متاسفانه شاهد اتفاقات تلخی هستیم که منتج از کم توجهی همگی ما به درخت و سبزه است».


وی در پایان سخنان خود، ضمن تبیین اهمیت جایگاه درخت در مفاهیم اسطوره‌ای ایران باستان و مفاهیم دینی ایران اسلامی به بهره نمادین ادبیات و اشعار ایرانی از این عنصر حیات‌بخش اشاره و عنوان کرد: «مفهوم سرزندگی، نشاط و نفس همواره با درخت و سبزه هم نشینی خوبی داشته است».


در بخشی از این مراسم با حضور رئیس دانشگاه تهران از خادمین فضای سبز و باغبان‌های نمونه تقدیر به عمل آمد.


این مراسم با همت معاونت فرهنگی دانشگاه تهران و با حضور دکتر احمد نیلی‌احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران و همراهی شهرداری منطقه 6، اداره کل تربیت بدنی دانشگاه تهران، اداره کل حراست، اداره کل پشتیبانی، اداره کل روابط عمومی، حوزه مقاومت بسیج کارکنان دانشگاه و شورای صنفی کارکنان دانشگاه تهران برگزار گردید.


به گزارش دفتر ارتباطات و امور رسانه‌ معاونت فرهنگی دانشگاه تهران، در پایان مراسم نیز 10 اصله نهال با یادبود شهدا، توسط رئیس دانشگاه تهران و سایر مدیران غرس و آبیاری شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار