۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳:۱۳
کد خبر: ۳۱۴۰۱

دکتر سیدضیاء هاشمی در حاشیه جشنواره نشریات دانشجویی کشور در دانشگاه تهران در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار عطنا، با اشاره به آزادی بیان در نشریات دانشجویی، گفت: ما معتقدیم که طبق قوانین دانشجویان باید دیدگاه‌های خود را مطرح کنند.


Jashnvare nashriat daneshjooyi (11)


وی افزود: آزادی بدون قانون‌مندی میسر نیست و قانون حافظ آزادی‌ها و تأمین کننده‌ی مسیرها و سازکارهایی است که دانشجویان بتوانند دیدگاه‌های خود را به شکل اثرگذار، مشوقانه و سازنده عرضه کنند.


هاشمی تصریح کرد: البته قانون حامی آزادی بیان است و در فضای دانشجویی و رسانه‌ای ما شاهد توجه خوبی در این زمینه هستیم.


وی در خصوص ارائه نشریات مشترک بین دانشگاهی، اظهار داشت: از نظر ضوابط حاکم بر نشریات دانشجویی، نشریه باید در حوزه دانشگاه منتشر شود. اگر دانشگاه‌ها بخواهند با هم، همکاری داشته باشند قوانین خاص خود را دارد.


هاشمی در همین رابطه اضافه کرد: در این صورت به ‌عنوان نشریه بین‌دانشگاهی شناخته می‌شوند که باید تقاضای دانشجویان توسط دانشگاه به وزارت‌خانه ارسال و در هیئت نظارت بررسی تا امکان نشر فراهم شود.


وی در رابطه با مشکلات و عدم حمایت کافی از دانشجویان فعال در حوزه نشریات دانشجویی، گفت: تلاش ما بر این است که حمایت‌ها افزایش پیدا کند اما امکانات ما محدود است و همیشه همینطور بوده و در هر شرایطی که بتوانیم پشتیبانی را افزایش دهیم، دریغ نمی‌کنیم.


معاون وزیر علوم افزود: آن ‌چیزی که وجود دارد حداقل‌های لازم است و توصیه ما به همکاران در دانشگاه‌ها این است که در حد امکان حمایت‌ها افزایش یابد. دانشجویان به محدودیت‌های دانشگاه‌ها آگاه هستند ولی مسئولان مربوطه تلاش‌شان بر افزایش حمایت و آسان‌تر شدن کار فعالان در حوزه نشریات است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار