۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ۰۷:۲۴
کد خبر: ۲۸۹۴۶
960A4100

سید ضیاء هاشمی، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و عضو هیئت امنای دانشگاه علامه طباطبائی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار عطنا در رابطه با ارتقا جایگاه دانشگاه گفت: دانشگاه علامه مهد مفاخر ایران است. بزرگترین دانشگاه علوم انسانی که صدها استاد برجسته و با سابقه‌ای در آن حضور دارند و دانشجویان با استعداد و علاقه‌مند به علوم انسانی به این دانشگاه  می آیند. بنابراین اجتماع اساتید برجسته و دانشجویان علاقمند حتما افتخار آفرین خواهد بود. طبق بررسی‌ها روندی که در دانشگاه علامه وجود دارد، آینده ای درخشان‌تر برای این مجموعه رقم خواهد خورد.


zia hashemi (1)


وی در خصوص مدیریت دانشگاه علامه عنوان کرد: در دانشگاه علامه همدلی خوبی در جریان مدیریت وجود دارد و این روند ما را به قله‌های بالاتری می رساند.


معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه گفت: در حوزه ارتباطات مسائل مختلفی در کشور وجود دارد که باید فعالیت‌های علمی در آن گسترش یابد.


او اضافه کرد: طبیعتاً دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه به عنوان اولین دانشکده علوم ارتباطات مستقل در وزارت علوم می‌تواند الهام بخش باشد و حرکت ما را به سمت تخصصی شدن حوزه خبر تسریع کند.


ضیاء هاشمی ادامه داد: هزاران کانون خبری و نشریات و سایت خبری مختلف، که روزانه در حال گسترش هستند. این جهت پویایی است که در جامعه ما وجود دارد. علاقمندان خبر هم در جامعه بسیار زیادند  و این ایجاب می‌کند که ما در این حوزه به رویکرد تخصصی‌تر حرکت کنیم و گام برداریم.


وی خاطر نشان کرد: بر این اساس یک دانشکده تخصصی در عرصه ارتباطات و خبر می‌تواند برای ما دست آوردهای خوبی به همراه داشته باشد. طبیعتا جامعه و دست اندرکاران رسانه و علاقه مندان به حوزه ارتباطات و رسانه، حساب ویژه و خاصی به این دانشکده دارند.


عضو هیئت امنای دانشگاه علامه طباطبائی در خصوص باشگاه خبری عطنا اظهار داشت: دانشگاه علامه در حوزه تشکیل سایت خبری، مانند برخی دانشگاه ها تلاش خوبی داشته است. چه بخواهیم چه نخواهیم، دانشگاه از کانون های خبر رسانی و آگاهی است. به طبع خبر در آن زیاد است.


این استاد دانشگاه تهران افزود: خبرهای دانشگاهی برای عموم افراد جامعه مخصوصا نخبگان جذاب است. بر این اساس در واقع وجود خبرگزاری یا باشگاه خبری در یک دانشگاه می تواند به طور طبیعی هم از اساتید و هم سایر اعضای دانشگاه و افراد عموم جامعه، مخاطبانی را جذب کند که بتوان با آن ها ارتباط برقرار کرد. این موضوع از راه‌هایی است که دانشگاه می تواند  نقش خود را بیشتر ایفا کند و دست آوردهای خود را بهتر به سمع و نظر مخاطبانش بگذارد.


دکتر ضیاء هاشمی در پایان تاکید کرد: دو موضوع کیفیت و دقت کار و بهره مندی از تخصص‌های علمی موضوعاتی است که باید در عرصه رسانه مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار