۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ۱۱:۴۳
کد خبر: ۳۴۸۷۷

amuzeshe ali (20)


«وزارت علوم برنامه های جدیدی در دست دارد که یکی از آنها مربوط به سطح بندی دانشگاه ها است؛ پیش بینی می شود دانشگاه علامه جزء دانشگاه های سطح یک کشور معرفی شود».
دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با عطنا به چالش های پیش روی علوم انسانی اشاره کرد و گفت: آنچه در این راستا اهمیت دارد این است که دانشگاه علامه طباطبائی جزء منحصر به فردترین و بهترین دانشگاه های تخصصی ما است که در حوزه علوم انسانی قطعا می تواند نقش بسیار ارزشمندی داشته باشد.


وی تاکید کرد:  دانشگاه علامه می تواند در این زمینه نقش محوری خود را بازی کند و به ویژه در بازنگری برنامه های درسی و هم چنین هدایت علوم انسانی در سایر مراکز دانشگاهی که کوچک تر و کم تجربه تر هستند‌‌‌‌‌، با موفقیت عمل کند.


دکتر نیاسر با ابراز رضایت از پویایی و فعالیت مدیریت دانشگاه علامه در حوزه های مختلف ادامه داد: ما در دانشگاه علامه شاهد "آرامش بسیار خوب در یک فضای علمی" هستیم.


وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که همواره این دانشگاه بتواند در سطح بین المللی به همین خوبی ورود پیدا کند.


معاون وزیر علوم معتقد است در بعضی از شاخص ها در علوم انسانی از جمله نسبت استاد به دانشجو و هرم هیئت علمی در حوزه علوم انسانی نسبتا عقب هستیم؛


وی در پایان با بیان اینکه دانشگاه علامه باید در حوزه علوم انسانی به طور جدی ورود پیدا کند تاکید کرد: اولا که دانشگاه علامه باید جایگاه خود را در ارتباط با علوم انسانی کاملا حفظ کند و به تخصصی بودن دانشگاه در این رابطه بها داده شود.
ثانیا در بحث هایی که در شورای تحول داریم که ریاست محترم دانشگاه علامه نیز در آن عضو هستند، انتظار می رود که ایشان بتوانند به شورای تحول کمک کنند تا برنامه های علوم انسانی را زودتر به مرحله تصویب برسانند.


وی افزود: دانشگاه علامه در یکی از بخش هایی که می تواند به طور جدی ورود پیدا کند، عرصه بین المللی است. ما در علوم انسانی در حوزه بین الملل کمتر ورود پیدا کردیم. اساتید ما کمتر توانستند در انتشارات علوم انسانی خارج از کشور ورود پیدا کنند و همینطور در جذب دانشجویان و اساتید خارجی دانشگاه علامه قادر خواهد بود به خوبی ورود پیدا کند به ویژه در این برهه خاص زمانی که انتظار است ما بتوانیم نفوذ موثری را در کشورهای هدف و کشورهای همسایه داشته باشیم. فکر می کنم این دانشگاه خیلی بتواند نقش جدی داشته باشد


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار