۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ۰۷:۰۵
کد خبر: ۳۰۳۷۴۶

عطنا- رئیس دانشگاه علامه طباطبائی از تشکیل تیمی برای تدوین نظام مالی پایدار در این دانشگاه خبر داد و گفت:‌ تلاش داریم ۳۰ تا ۴۰ درصد از بودجه دانشکده‌های دانشگاه علامه تا افق ۱۴۰۵ توسط خودشان تامین شود.

دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه تیمی برای تدوین نظام مالی پایدار در دانشگاه تشکیل شده است، گفت: ظرفیت های مناسبی برای درآمدزایی دانشگاه داریم، باید بتوانیم تا جایی که میسر هست برخی از مشکلات و مسایل مالی دانشگاه را از محل درآمدهای دانشگاه برطرف کنیم.

وی با اشاره به تدوین برنامه راهبردی در افق ۱۴۰۵ دانشگاه علامه طباطبایی، گفت: برنامه راهبردی دانشگاه علامه طباطبایی بیان می‌کند که در افق ۱۴۰۵ جایگاه این دانشگاه کجاست و چه اقداماتی را باید انجام دهد؛ نسخه اولیه این برنامه تهیه و به دانشکده‌های دانشگاه علامه ارسال شده است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی خاطر نشان کرد: براساس نسخه اولیه برنامه راهبردی دانشگاه علامه طباطبایی از دانشکده ها خواستیم براساس محورهایی که مشخص شده بود، اقدامات خود برای رسیدن به اهداف افق ۱۴۰۵ را مطرح کنند.

درآمدزایی دانشگاه علامه‌طباطبائی با موسسات اقماری

وی با بیان اینکه براساس برنامه راهبردی دانشگاه علامه طباطبایی دانشکده‌ها موسسات اقماری را برای درآمدزایی معرفی کرده‌اند، گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در راستای برنامه راهبردی دانشگاه علامه طباطبایی افتاد این بود که دانشکده‌ها موسسات اقماری  را برای خودشان متناسب با پتانسیلی که داشتند در نظر گرفتند، مثلا دانشکده تربیت بدنی اعلام کرده که می‌تواند مدرسه فوتبال داشته باشد، دانشکده مدیریت گفته می‌تواند مدرسه حکمرانی داشته باشد، دانشکده روانشناسی گفته می‌تواند کلینیک داشته باشد، اینها موسسات اقماری  وابسته به دانشکده ها هستند که هر دانشکده ای برای خودش تعریف کرده است، این موسسات مجموعه هایی هستند که می‌توانند برای دانشگاه درآمدزا باشند.

تلاش برای تامین ۳۰ تا ۴۰ درصدی بودجه توسط دانشکده‌ها تا افق ۱۴۰۵

دکتر معتمدی خاطرنشان کرد: تلاش داریم که به دانشکده‌ها کمک کنیم حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از بودجه دانشکده را خودشان تامین کنند، گفت: ما برای تامین نظام مالی پایدار دانشگاه برنامه ریزی ویژه‌ای داریم، هم دانشکده ها از طریق موسسات اقماری که دارند پیگیر هستند و هم دنبال این هستیم که ان شاءالله شرکت های سرمایه گذاری را بتوانیم برای فعالیت اعضای هیئت علمی داشته باشیم.

وی با اشاره به به راه‌اندازی صندوق پژوهش علم و فناوری در این دانشگاه، گفت: این صندوق شتاب دهنده مراکز رشد و کارآفرینی است و در تامین اعتبارات به مراکز رشد کمک می‌کند.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار