۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۰۳۵۳۸

عطنا- نشست تخصصی «آب و گردشگری در ایران» با همکاری گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبائی و «گروه دانش بنیاد آشیان» در فضای مجازی برگزار می شود.

دکتر محمود ضیائی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی و دبیر این رویداد علمی در تشریح دلیل برگزاری این نشست گفت: نشست تخصصی «آب و گردشگری در ایران» با همکاری گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبائی و «گروه دانش بنیاد آشیان» روز دوشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در فضای مجازی برگزار می شود. «جغرافیای آب»، «مدیریت آب» و همچنین «گردشگری و آب در ایران» از محورهای اصلی بحث شرکت‌کنندگان در نشست خواهد بود.

وی در رابطه با اهمیت و ضرورت برگزاری نشستی با محوریت آب و گردشگری بیان کرد: توسعۀ گردشگری به طور مستقیم با منابع آب سطحی و زیرزمینی کشور ارتباط دارد نه تنها بسیاری از فعالیت‌های گردشگری به طور مستقیم به منابع آب وابسته است بلکه آب به طور غیرمستقیم، شرط لازم برای توسعۀ سایر محصولات گردشگری نیز به شمار می‌آید.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: امروزه گردشگری یکی از مصرفکنندگان اصلی منابع آبی کشور است، لذا استفاده بهینه از این منابع لازمۀ توسعه پایدار گردشگری است و بدین سبب به یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران مقصدهای گردشگری تبدیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به موقعیت جغرافیایی و به خصوص وضعیت فعلی بیلان آب کشور، این موضوع اهمیت دوچندانی یافته است، ابراز امیدواری کرد نکته نظرات علمی، تجربی و سخنان شرکت کنندگان این نشست به شناخت هرچه بیشتر مسئله و ارائه راهکارهای عملیاتی برای مدیریت بهتر مصرف منابع آبی در گردشگری کشور بینجامد.

گفتنی است، این نشست روز دوشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۰ از ساعت: ۱۶ الی ۱۸ در آدرس https://www.skyroom.online/ch/ashiaan_2022/water-tourism برگزار می شود.

دکتر ضیائی: منابع آبی یکی از موارد لازمۀ توسعه پایدار گردشگری است

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار