۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۰:۱۴
کد خبر: ۳۰۳۵۱۵

عطنا - مراسم رونمایی نشریه انجمن علمی دانشجویی زبان و ادبیات اسپانیایی "لا پلوما" با همکاری خانه نشریات دانشگاهی دانشگاه علامه طباطبائی، با حضور آقای آنخل لوسادا فرناندث (سفیر پادشاهی اسپانیا)، آقای گیرمو آلخاندرو پوئنته اوردوریکا (سفیر ایالات متحده مکزیک)، دکتر سیدجلال دهقانی فیروزآبادی (معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی)، دکتر ماندانا تیشه یار (مدیر همکاری های بین المللی دانشگاه علامه طباطبائی)، دکتر نجمه شیبری (استاد دانشگاه علامه طباطبایی و استاد مشاور نشریه انجمن علمی زبان و ادبیات اسپانیایی) ، دکتر عصمت مؤمنی (معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی)، خانم ماندانا سجادی (کارشناس امور بین المللی) روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ به صورت مجازی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

 انجمن علمی دانشجویی زبان و ادبیات اسپانیایی پیش از این شماره موفق به انتشار سه شماره نشریه در قالب خبرنامه شده بود و اینک نخستین مجلد علمی  این نشریه در قالب دوفصلنامه را در 104 صفحه با مطالب مختلف به زبان اسپانیایی منتشر کرده است.

رونمایی بین المللی از نخستین شماره علمی نشریه علمی فرهنگی انجمن علمی زبان و ادبیات اسپانیایی

در این نشست دکتر دهقانی فیروزآبادی به معرفی فعالیتهای بین الملل دانشگاه و ذکر اهمیت دانشگاه علامه طباطبائی در علوم انسانی پرداخت. پس از گزارش فعالیتهای دانشگاه در رابطه با کشور های اسپانیایی زبان، از اهمیت این زبان و موفقیت آن در جهان فعلی و نیاز به ادامه فعالیت در نزدیکی هر چه بیشتر به جهان هیسپانیک(اسپانیایی‌زبان) نیز صحبت شد. دکتر شبیری مشاور انجمن علمی اظهار کرد که کار این مجله با دقت و صرف زبان بسیار صورت پذیرفته است و امید است تا مجله بعدی را نیز با همین کیفیت ارائه دهند. 

همچنین سفیر اسپانیا به تفاهم نامه های متعدد دانشگاه علامه طباطبائی با دانشگاه های اسپانیا اشاره کرد و از اهمیت تداوم روند این همکاری نیز صحبت کرد. لازم به ذکر است که انجمن علمی از دو سال پیش در حال تدارک و تمرین بر روی نمایشنامه ای با عنوان "یرما" به زبان اسپانیایی است . این نمایش با هدایت دکتر شبیری ( استاد مشاور انجمن) و حمایت مالی سفارت اسپانیا در حال تمرین است. این اثر اول اسفند 1400 در سالن تئاتر "چهار دیواری" تهران به مدت ده شب به روی صحنه خواهد رفت. 

رونمایی بین المللی از نخستین شماره علمی نشریه علمی فرهنگی انجمن علمی زبان و ادبیات اسپانیایی

سفیر مکزیک نیز از روند همکاری های جدید دانشگاه علامه طباطبائی با دانشگاه مکزیک مطلع شد و ایشان نیز قول همراهی برای هرگونه فعالیت علمی و فرهنگی را داد.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار