۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ۰۸:۱۹
کد خبر: ۳۰۳۴۸۹

عطنا- دکتر یحیی حساس یگانه از برجسته‌ترین اساتید حسابداری و حسابرسی در ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی درگذشت.

این استاد پیشکسوت، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و عضو جامعه حسابداران رسمی ایران بود.

فلسفه حسابرسی مهمترین تالیف دکتر حساس یگانه است. وی همچنین مقالات‌ علمی و پژوهشی متعددی در کارنامه دارد. دکتر حساس یگانه در ۲۰ آبان  ۱۳۲۹ هجری شمسی در زنجان متولد شد و امروز در ۷۱ سالگی بدرود حیات گفت.

در پی درگذشت دکتر حساس یگانه، استاد پیشکسوت گروه حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس این دانشگاه در پیامی این ضایعه را تسلیت گفت.
متن پیام رئیس دانشگاه به شرح زیر است:
«انا لله و انا الیه راجعون»
باخبر شدیم استاد پیشکسوت دانشگاه علامه طباطبائی، مرحوم یحیی حساس یگانه، به رحمت ایزدی پیوسته اند. فقدان این استاد ارزشمند که سالیان متمادی در امر آموزش و تربیت جوانان این مرز و بوم همت گماشت و کارشناسان و متخصصان ارزشمندی را برای کشور تربیت کرد؛ به خانواده محترم ایشان، جامعه علمی کشور، دانشجویان و دانشگاهیان گرامی، خصوصاً همکاران ایشان در دانشکده مدیریت و حسابداری تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن استاد فقید، غفران و رحمت واسعه الهی و برای خانواده گرامی آن مرحوم صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.
 
گفتنی است، مرحوم حساس یگانه، استادتمام عضو هیئت علمی گروه حسابداری دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی، عضو هیئت علمی و مدیر «گروه آموزشی حسابداری مؤسسه عالی بانکداری ایران وابسته به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مشاور طرح جامع مالیاتی کشور، عضو مؤسس انجمن حسابداری مدیریت ایران، عضو مؤسس انجمن مهندسی مالی ایران، حسابدار رتبه یک مورد تأیید دیوان محاسبات کشور و از دانشگاهیان سرشناس حسابداری و حسابرسی در چند دهه گذشته است. از او ده‌ها کتاب و مقاله در موضوعات متنوع حسابداری، حسابرسی و راهبری شرکتی بر جای مانده است. وی در یازدهمین و بیست و چهارمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (سال‌های ۱۳۷۲ و ۱۳۸۵) به ترتیب برای کتاب‌های اصول حسابداری و فلسفه حسابرسی دو بار برنده جایزه بخش تألیف شده‌ است.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار