۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۹۹۷۹۳
کانون دانش آموختگان دانشگاه علامه طباطبایی
کانون دانش‌آموختگان دانشگاه علامه طباطبایی به زودی فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کند. نخستین دور از  فعالیت‌های رسمی این تشکیلات مستقل فرهنگی دوشنبه بیست بهمن آغاز به کار می‌کند.

به گزارش عطنا، دکتر وحید شالچی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی (لینک) در مصاحبه‌ای اختصاصی به تازه‌ترین وضعیت تشکیل کانون دانش آموختگان دانشگاه علامه طباطبایی پرداخت. وی با اشاره به برنامه روز دوشنبه 20 بهمن با عنوان رونمایی از سایت کانون دانش آموختگان دانشگاه  علامه طباطبایی تصریح کرد: کانون دانش‌آموختگان دانشگاه در مقام تشکیلات فرهنگی قصد دارد در یک رویکرد دو سویه هم از ظرفیت‌های دانشگاه و هم از ظرفیت‌های دانش‌آموختگان بهره ببرد.

موقعیت‌ها در کانون دانش‌آموختگان دانشگاه علامه طباطبایی


شالچی با بیان اینکه کانون دانش‌آموختگان با تابعیت از اساسنامه تدوین شده در دانشگاه فعالیت خود را آغاز می‌کند، ابراز امیدواری کرد پس از عضوگیری اعضا و برگزاری مجمع و انتخاب هیات مدیره در پی برگزاری انتخابات، کانون فعالیت جدی خود را آغاز کند. از دید این مقام مسئول، هدف سیاست‌گذاران از تشکیل کانون دانش آموختگان دانشگاه علامه طباطبایی شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های نزدیک 80 هزار دانش آموخته دانشگاه علامه طباطبایی (حداقل در یکی از مقاطع تحصیلی دانش آموخته دانشگاه علامه طباطبایی باشند) در 5 دهه اخیر بوده است.

به گفته معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی ظرفیت فوق‌العاده‌ و سرمایه اجتماعی وسیعی می‌تواند از این بابت شکل گیرد که در یک ارتباط دو سویه، هم دانشگاه و هم دانش آموختگان را ذی‌نفع می‌کند.

وحید شالچی با بیان اینکه بسیاری از دانش آموختگان دانشگاه علامه طباطبایی موقعیت‌های ممتازی را بدست آوردند، تصریح کرد: با تشکیل کانون مزبور، شبکه‌ای از نخبگان تشکیل و ارتباط پیدا می‌کند که می‌تواند با ارایه خدماتی همچون حق امتیاز برای بهره‌گیری از کتابخانه دانشگاه، ارایه خدمات ورزشی و دسترسی به کارگاه‌های شغلی و یا موارد دیگری از این دست برای اعضا همراه شود. تجربه دانشگاه‌های معتبر در جهان نمایانگر همین مسئله است که دانش آموختگان می‌توانند جز جدایی‌ناپذیر از هویت دانشگاه تلقی شوند و یک ارتباط دوسویه مستمر بین دانشگاه و دانش‌آموخته شکل گیرد.

ظرفیت‌ها در کانون دانش آموختگان دانشگاه علامه طباطبایی


شالچی با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ دانش آموختگان عنوان می‌کند قدرت تاثیرگذاری انجمن‌های فرهیخته از این نوع را نباید دست کم گرفت چرا که ارتباط دانشگاه و دانش‌آموختگان دو سویه خواهد بود.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تاکید دارد کانون دانش آموختگان مستقل راه‌اندازی می‌شود اما دانشگاه علامه طباطبایی در گام اول نقش حمایتی را بر عهده خواهد گرفت. البته اداره کانون منطبق با اساسنامه، مستقل خواهد بود و پس از عضوگیری، مجمع نخستین شکل می‌گیرد و اعضای کانون در قبال پرداخت حق عضویت، از خدمات کانون بهره‌مند می‌شوند.

شالچی در پایان با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبایی در این مقطع از شکل‌گیری کانون، یار حمایتی خواهد بود، اظهار کرد: بعد از ثبت نام اعضا، مجمع شکل می‌گیرد و پس از تشکیل و تصمیم مجمع در یک انتخابات آزاد، هیات مدیره انتخاب و شروع فعالیت رسمی کانون دانش‌آموختگان قلمداد می‌شود.

کانون دانش آموختگان دانشگاه علامه طباطبائی، تشکیلاتی است علمی، فرهنگی، غیرسیاسی، غیرانتفاعی و مستقل از دانشگاه و دارای شخصیت حقوقی مستقل که قرار است پایگاه اطلاع رسانی آن فردا دوشنبه 20 بهمن به طور رسمی افتتاح ‌شود و به زودی پس از عضوگیری و تشکیل مجمع، فعالیت رسمی خود را با هیات مدیره جدید آغاز ‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار