۰۳ مرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۱۷
کد خبر: ۲۹۶۵۹۱
آیین رونمایی از کارگروه علمی بررسی آسیب‌های پساکرونا در دانشگاه علامه‌طباطبائی

جلسه آنلاین کارگروه ملی آسیب های پساکرونا با حضور صاحب نظران و اعضای این کارگروه برگزار شد.


به گزارش عطنا، در ابتدای این جلسه کامران شیوندی، مدیر این کارگروه در سخنانی گفت: بخش عظیمی از کارهای پژوهشی کارگروه در مرداد ماه سال جاری انجام خواهد شد. تمام مقدمات برای شروع کار به صورت ساختاری مهیّا شده ولی فعلاً افتتاحیه دبیرخانه را به دلایلی به تعویق انداختیم. اما جا دارد که از زحمات جناب آقای دکتر واحدی تشکر کنیم که در این زمینه همکاری زیادی با کارگروه داشتند.


وی ادامه داد: قرار است تفاهم‌نامه‌ای در حیطه مسائل فرهنگی و اجتماعی بین دانشگاه خوارزمی و دانشگاه علامه طباطبائی هم منعقد شود.


در ادامه جلسه، دکتر عبدالملکی گزارشی اجمالی از فعالیت های پژوهشی کمیته روانشناسی کارگروه ملی آسیب های پساکرونا ارائه داد.


همچنین دکتر نیروزاده نیز به ارائه گزارشی از مقاله خود با عنوان «تاثیر برنامۀ آموزشی مبتنی بر نظریه معنادرمانی بر ترس از آینده و در خود فرورفتگی ناشی از شیوع کرونا» که با همکاری تعداد دیگری از اعضای کارگروه در حال مطالعه و بررسی است، پرداخت.


وی در این زمینه گفت: علاوه بر آسیب های جسمانی، برخی از نشانه های روانشناختی مانند ترس از آینده، افسردگی و در خود فرورفتگی هم به همراه تغییرات هیجانی به عنوان اختلالات پس از سانحه در مبتلایان و خانواده های آنان گزارش شده است که می تواند برای سلامت روان افراد مخاطره آمیز باشد.


نیروزاده اظهار کرد: در این میان، معنادرمانی، نوعی درمان فعالانه و رهنمودی است که متوجه یاری رساندن به افراد به ویژه در مراحل بحرانی زندگی است و از مفروضه های معنادرمانی، تاکید آن به زندگی با معنای بی قید و شرط است که هر کسی، در هر جا، در هر زمان و در هر رویداد، می تواند از طریق یافتن، به کشف معنا دست پیدا کند.


در پایان دکتر کشتمند هم گزارشی از مقاله «تدوین مدل برون دادی روانشناختی دانشجویان در پاندمی کرونا» ارائه داد و گفت: با توجه به این نکته که توانمندی روانشناختی، یکی از عواملی است که می تواند تاثیر چشمگیری در پاسخ به عوامل تنش‌زای محیطی داشته باشد و از طرفی، پاندمی کرونا هم به صورت تنشی بود که به صورت بدون برنامه ریزی در جهان صورت گرفت، ضرورت پرداختن به توانمندی شناختی بیشتر از قبل مطرح شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار