۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶
کد خبر: ۲۹۶۱۴

به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، محمدقلی یوسفی اظهار کرد: تعرفه ابزاری برای رسیدن به اهداف کلان اقتصادی کشور است.
وی با بیان اینکه زمانی تعرفه‌ها می‌تواند باعث تنبلی صنایع داخلی شود، خاطرنشان کرد: در شرایطی نیز تعرفه می‌تواند ابزاری برای رشد و شکوفایی صنایع داخلی باشد.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: تعیین تعرفه واردات خودرو نیز باید در پیوستگی با تعرفه واردات سایر محصولات صنعتی مرتبط صورت گیرد.
وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور قابل پیش‌بینی بود که تعرفه واردات خودرو در سال آینده ثابت مانده و تغییری نکند.
یوسفی با بیان اینکه مهمتر از تعرفه، تعیین سیاست‌های کلان اقتصادی برای صنعت خودرو است، تصریح کرد: باید دید با این تعرفه خودروسازان در سال آینده چه عملکردی خواهند داشت.
اخیرا اعلام شد که تعرفه واردات خودرو برای سال آینده تثبیت شده و تغییری نسبت به سال جاری نخواهد داشت. تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور 1500 تا 2000 سی‌سی معادل 40 درصد و تعرفه واردات خودروها با حجم موتور 2000 تا 2500 سی‌سی معادل 55 درصد است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار