۱۰ تير ۱۳۹۹ ۰۹:۰۲
کد خبر: ۲۹۶۰۴۷
دیدار اعضای انجمن‌های علمی کشور با مسئولان دانشگاه علامه‌طباطبائی

جمعی از شورا و اعضای انجمن‌های علمی ایران با رئیس و معاونان دانشگاه علامه‌طباطبائی دیدار و گفت‌وگو کردند.


به گزارش عطنا، سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، دهقانی فیروزآبادی، معاون پژوهشی، کارگر، معاون توسعه و مدیریت منابع، دین پرست، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه، جلالی، دبير كمسيون انجمن های علمی ايران، خراسانی، مدير امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم و جمعی از مدیران انجمن های علمی کشور در این نشست حضور داشتند.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در این نشست طی سخنانی گفت: ضرورت وجود و اهمیت انجمن‌های علمی و همچنین تنیدن آنها با دانشگاه ها بر همگان آشکار است. دانشگاه ها همواره باید از این انجمن ها حمایت و پشتیبانی کنند.


این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبائی تاکید کرد: انجمن های علمی از اهمیت کلیدی در توسعه مباحث علمی برخوردارند و شکل‌گیری آن‌ها در رشد و توسعه رشته‌های جدید و رشته‌های حرفه‌ای مربوطه، کمک شایانی می‌کند.


وی در ادامه بیان کرد: ما حمایت ها و پشتیبانی های لازم را از انجمن های علمی داریم و این حمایت ها را ضروری و پر اهمیت می دانیم.



او تاکید کرد که سیاست دانشگاه علامه طباطبائی حمایت از انجمن ها و جامعۀ علمی مستقل است و قطعاً این دانشگاه در زمینۀ کمک به فعالیت های علمی انجمن ها دریغ نخواهد کرد.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه چند پیشنهاد همکاری دانشگاه با این انجمن ها را مطرح کرد و خاطرنشان کرد: انجمن های علمی که مرتبط با حوزۀ علوم انسانی هستند می توانند طی تفاهم‌نامه‌ای در زمینه های مختلف با دانشگاه علامه‌طباطبائی همکاری داشته باشند.


وی سطوح مختلفی از امکان همکاری میان دانشگاه علامه طباطبائی و انجمن های علمی را مطرح کرد و افزود: در سطح اول توافق ها، انجمن هایی که مایل به حضور در دانشگاه هستند، می توانند در زمینه های علمی مختلف، چاپ مقالات، برگزاری نشست ها و همایش ها، انتشار نشریات علمی مشترک، انتشار مقالات خارجی، پروژه های مشترک و... با دانشگاه همکاری داشته باشند.


سلیمی با اشاره به سطح دومی که برای این توافقات وجود دارد، گفت: انجمن هایی که این توانایی ها را ندارند می توانند در سطح برگزاری میزگردهای مشترک و سایر فعالیت های علمی سطح پایین‌تر همکاری داشته باشند.


این استاد دانشگاه تصریح کرد: ما کاملاً جایگاه انجمن های علمی را به رسمیت می شناسیم و از نظر دانشگاه علامه طباطبائی، این انجمن ها دارای جایگاه مهم و تاثیرگذاری در بسط اندیشه و تفکر علمی هستند.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: انجمن های علمی باید فعال باشند و پویایی علمی خود را ادامه دهند. انجمن علمی نباید صرفاً نامی روی کاغذ باشد بلکه نتایج فعالیت های آنها باید برای همگان آشکار و قابل استفاده باشد.



در ادامه این مراسم، خراسانی، مدير امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم با اشاره به پیشنهاد توافقنامه از سوی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: ما از این پیشنهاد استقبال می‌کنیم و امیدواریم این امر زودتر اتفاق بیفتد. انجمن های علمی در هر جامعه ای اعتبار علمی آن جامعه و به خصوص دانشگاه ها هستند. علم از طریق این انجمن ها است که به سطح جامعه منتقل می شود.


وی در پایان صحبت های خود گفت: امیدوارم با حمایت ها و پشتیبانی های دانشگاه علامه‌طباطبائی، مشکلات و دغدغه های انجمن های علمی برطرف شود.


معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی هم در ادامه تاکید کرد: انجمن هایی که مایل هستند در این دانشگاه مستقر شوند، باید از جنس علوم انسانی و فعال باشند.


سید جلال دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: دانشگاه با این انجمن‌ها می تواند در زمینه های مختلف از جمله چاپ کتاب و مقالات، برگزاری همایش ها و سمینارها و... همکاری داشته باشد.


وی در پایان تصریح کرد: این انجمن ها باید برای دانشگاه ارزش افزوده داشته باشند و منفعل هم نباشند.


گفتنی است طی این نشست مدیران برخی از انجمن های علمی کشور و همچنین معاونان دانشگاه علامه‌طباطبائی در مورد ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک بحث و تبادل نظر کردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار