۰۳ دی ۱۳۹۸ ۱۹:۵۷
کد خبر: ۲۸۹۸۶۳
دکتر سید جلال دهقانی فیروزآبادی

آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری با حضور استادان و کارشناسان پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در سالن آزادگان پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.


به گزارش عطنا، سیدجلال دهقانی فیروزآبادی معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در این مراسم با بیان اینکه قابلیت های دانشگاه علامه طباطبائی بیشتر از آنچیزی است که به فعلیت رسیده، گفت: امیدواریم با همراهی و هم­فکری استادان بتوانیم ظرفیت های دانشگاه را همانگونه که هست به فعلیت برسانیم.


وی در ادامه با بیان اهداف کلی و سیاست های دانشگاه در حوزه پژوهش، افزود: اولویت معاونت پژوهشی تقویت و انجام پژوهش های تقاضا محور و کاربردیست، به این دلیل که در رتبه بندی و رنکینگ دانشگاه تاثیرگذار است.


دهقانی فیروزآبادی گفت: ما علاوه بر تولید علم محض و انتقادی به دنبال تولید علم کاربردی هستیم تا بتوانیم از این طریق مشکلات و چالش های موجود در کشور را حل کنیم و به همین منظور سازوکارهای مختلفی همچون بسترهای سیاست گذاری، خوشه های مشورتی و نشست های حل مشکل چیده شد و زیرساخت های مطلوبی تبیین شد.


وی با تاکید بر اهمیت تقویت همکاری جامعه و صنعت به عنوان دومین اولویت معاونت پژوهشی، گفت: دانشگاه بدون جامعه و صنعت نمی تواند کارکرد اصلیش را ایفا کند بنابراین باید با هم افزایی فکر و اندیشه در این حوزه تحول آفرین باشیم.


معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی عنوان کرد: اولویت و سیاست دیگر دانشگاه، افزایش تولیدات بین المللی است و معتقدیم قابلیت های علمی و ذخیره دانایی دانشگاه در سطح بین المللی بیش از آن­ چیزی است که معرفی شده و امیدواریم بتوانیم با تلاش و راهنمایی های استادان، داشته های علمی را در عرصه بین الملی، ارتقا و عرضه کنیم.


وی ارتقای نقش دانشگاه در تصمیم سازی و سیاست گذاری را از مهمترین سیاست های این حوزه برشمرد و تاکید کرد: بعد از اقتصاد و شرکت های دانش بنیان، به سیاست های دانش بنیان بیش از هر چیز دیگری نیازمندیم تا بتوانیم از این طریق بر چالش ها و مسائل متعدد در کشور فایق آییم.


دهقانی فیروزآبادی به ارتقای فرهنگ اخلاق در پژوهش اشاره کرد و گفت: از مهمترین  نیازهای امروز جامعه ما، نشر اخلاق و پرورش عالم متخلق است که باعث رفع بسیاری نابسامانی ها می شود.


وی در پایان به ارائه آمار و  گزارشی از دستاوردهای حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه و طرح های دورن دانشکده ای در حوزه پژوهش پرداخت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار