۰۱ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۵۴
کد خبر: ۲۸۹۶۸۷
دکتر رضامراد صحرایی

آیین اختتامیه دوره ­های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبان در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، رضامراد صحرایی، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان دانشگاه علامه طباطبائی در آیین اختتامیه دوره ­های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان با اشاره به وجود 13 دلیل برای دیدن ایران، افزود: یکی از این دلایل این است که بیش از نیمی از جمعیتش کمتر از 30 سال سن دارد و از این حیث در جهان بی نظیر است.


وی گفت: مهمترین دلیل برای دیدن ایران تنوع زبانی موجود در این کشور است، به طوری که زبان­شناسان مطرح جهان ایران را یک آزمایشگاه زبان می دانند.


صحرایی ادامه داد: این تنوع زبانی در جهان همتا ندارد و رشته وحدت ایرانیان، زبان فارسی است، با اینکه اقوام مختلف در ایران با زبان خودشان صحبت می­ کنند ولی همه آنها زبان فارسی را نیز یاد می ­گیرند و این سبب شده جامعه ما، جامعه ای دو زبانه و در برخی موارد چند زبانه باشد.


وی با بیان اینکه یونسکو چهار زبان یونانی، لاتین، سانسکریت و فارسی را به عنوان زبان ­های کلاسیک دنیا معرفی کرده است، افزود: از بین این زبان ها، زبان فارسی تنها زبان کلاسیک زنده دنیاست که ملت، سخنگو و در 13 کشور جهان گویش ور بومی دارد.


رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان دانشگاه علامه طباطبایی به اهمیت زبان فارسی و تدریس آن در 300 دانشگاه جهان اشاره کرد و گفت: در این دانشگاه ­ها زبان فارسی به عنوان بخشی از رشته تاریخ، مطالعات منطقه ای و روابط بین‌الملل به دانشجویان آموزش داده می ­شود.


وی در پایان تاکید کرد: اگر فردی بخواهد به عنوان یک دانشمند واقعی در هر رشته ای شناخته شود، نمی ­تواند بدون داشتن دانش از زبان فارسی موفق شود زیرا ریاضی، نجوم، ادبیات و معارف وام­دار زبان فارسی هستند.


گفتنی است، در پایان مراسم گواهی اتمام دوره آموزش زبان فارسی به دانشجویان اهدا شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار