۱۳ آذر ۱۳۹۸ ۱۹:۱۳
کد خبر: ۲۸۸۴۳۰
نشست دکتر سلیمی با رئیس و اعضای شورای مرکزی بسیج دانشجویی
نشست حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، وحید شالچی، معاون فرهنگی و اجتماعی، محمد امیرپناهی، مدیر فرهنگی با رئیس و اعضای شورای مرکزی بسیج دانشجویی در محل تالار گفت و گوی این معاونت برگزار شد.

به گزارش عطنا، سلیمی در این نشست در سخنانی گفت: هدف ما در دانشگاه علامه طباطبائی این است که عقلانیت بومی را در دانشگاه، رشد دهیم و مطابق بیانات مقام معظم رهبری علوم انسانی در کشور باید تعالی و رو به پیشرفت برود، چرا که مابقی علوم حتی اگر نهایت پیشرفت را داشته باشند بدون علوم انسانی خیلی سودمند نیستند.


وی در ادامه افزود: با توجه به پیش‌رو بودن انتخابات اسفند ۹۸ باید سعی کنیم دانشگاه، باشگاه جناحی و زد و خورد احزاب نباشد.

سلیمی تصریح کرد: باشگاه سیاسی و احزاب به معنی جناح کشی های روزمرۀ بی فایده است و دانشگاه میدان کشاکش جناحی نباشد. دانشگاه محل و میدان فعالیت علمی است، هر چند باید تفکر سیاسی و فعالیت های سیاسی در آن باشد، اما محل نزاع و میدان کشاکش احزاب نیست.

او در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه تمام شاخص ها که از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام شده است نشان می دهد دانشگاه علامه طباطبائی چه به لحاظ عمرانی، نظریه پردازی و... جایگاه علمی آن رشد چشمگیری نسبت به سایر دانشگاه ها داشته است.

وی گفت: لازم است گفته شود که دانشگاه علامه طباطبائی اولین دانشگاهی است که حتی قبل از مطالبات رهبری از دانشگاه ها اجلاسیه های حل مشکلات کشور را پیگیری کرده بود و امیدوارم در آینده نزدیک با حضور رهبری این گزارش و عملکرد ارائه شود.

سلیمی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به مطالبات بسیج دانشجویی گفت: از ابتدای سال 98 تاکنون حدود ۴ الی ۵ جلسه مستقیم با بسیج دانشجویی برگزار شده است، در حالی که در سال های گذشته، حتی سالی یک جلسه هم برگزار نمی شد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: دانشگاه، نماد عقلانیت است و حتی نقد و اعتراض باید از جانب عقل باشد و نقد عقلایی صورت پذیرد. این با حرف های هیجانی متفاوت است. بنده از تشکل هایی که به اصل نظام و انقلاب اعتقاد دارند، می خواهم یکی از ارکان نقد عقلایی باشند و این نقش را ایفا کنند. بسیج باید شاخص و نماد همسازی بین سایر گروه ها باشد و این نیاز به منطق راسخ دارد. امسال هم علیرغم مشکلات مالی سعی داریم برنامه های راهیان نور را کمک کنیم.

سلیمی افزود: در خصوص انتخابات اسفند ۹۸ سیاست دانشگاه علامه طباطبائی داشتن فضای باز سیاسی است و با توجه به ماهیت دانشگاه که دولتی است دادن تریبون تبلیغاتی به احزاب ممنوع است. اما در صورتی که برنامه های شما آگاه سازی باشد و در قالب مناظره و نشست پرسش و پاسخ بنده آن را مشروط به حضور افرادی می دانم که شورای نگهبان آنها را تایید کرده باشد و این مهمترین استراتژی دانشگاه در انتخابات است.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار